رشد ۳۰ درصدی مسافران کرمان از مشهد و بسیج ظرفیت‌های راهداری

کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان ضمن تشریح اقدامات برای جابه‌جایی زائران این استان از مشهد در ایام شهادت امام هشتم شیعیان(ع) گفت: در روزهای اخیر شاهد رشد ۳۰ درصدی مسافرت‌ها در این مسیر بوده ایم.

احسان عراقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:علاوه بر مشتاقان زیارت کربلا در این ایام، باتوجه به سالروز شهادت امام هشتم شیعیان اعزام زائران مشهد مقدس هم با همکاری ناوگان مسافربری در حال انجام است.

وی اظهارداشت: در این زمینه برای تهیه بلیت برگشت مشهد به کرمان افزایش ۳۰ درصدی در روزهای ۲۲ تا ۲۸ شهریور داریم.

میز خدمت راهداری کرمان در مشهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت:,علاوه بر میز خدمت برای راهنمایی و رسیدگی به شکایات زائران اربعین استان کرمان، میز خدمت رسیدگی به درخواست های زائران علی ابن موسی الرضا (ع) با حضور فعال کارشناسان اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در پایانه مسافربری مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر مستقر شده است.

آمار جابه جایی زائران اربعین

این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت ناوگان مسافربری برای جابه‌جایی زائران تا ۱۵ مهرماه گفت: ۶۲۰ دستگاه اتوبوس اعزام زائران اربعین حسینی را از این استان به مرزهای کشور عراق انجام دادند و در این حرکت بزرگ مردمی سهیم شدند.

به گفته وی، ناوگان مسافربری در مجموع بیش از ۴۰ هزار زائر را به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران منتقل کردند.

عراقی زاده عنوان کرد: باوجود حجم گسترده زائران از تمامی ظرفیت های استان کرمان همچون دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی درخواست حمایت داشتیم که همکاری خوبی در این حوزه صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد جابه‌جایی مسافران با اتوبوس و مابقی با مینی بوس، سواری کرایه و خودرو شخصی انجام گرفت مه با وجود استقبال مردمی از این حرکت تاریخی فراخوان دادیم و با هر وسیله نقلیه زائران را به مرزهای عراق منتقل کردیم.

انتقال زائران پاکستانی

وی یادآور شد: همچنین بیش از چهار هزار زائر پاکستانی پیش بینی نشده بر مسافران اربعین دیار کریمان اضافه شدند و وضعیت جابه‌جایی این افراد ۷۲ ساعت شرایط بحرانی را برای استان ایجاد کرد لذا این چالش نیز با مدیریت استاندار کرمان و پای کار آمدن مردم و سایر دستگاه‌ها رفع شد.

عراقی زاده همچنین از مشارکت مردم برای اعزام زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha