اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

سمنان- ایرنا- اجلاسیه«مجاهدان در غربت» گامی ارزشمند در قدردانی از همه کسانی است که به صورت گمنام به جبهه مقاومت کمک می‌کنند و دامغان استان سمنان برای هشتمین سال پیاپی با افتخار، میزان این اجلاسیه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید حاج حسن شاطری از شهدای استان سمنان نمونه‌ای از مجاهدان در غربت است و اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» تاکنون هشت سال متوالی با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقامات لشکری و کشوری همچون فرماندهان نیروهای مسلح و روسای قوا و خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت از جمله شهید سلیمانی، خانواده شهید مغنیه، خانواده شهید حججی، خانواده شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی برگزار شد.

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» با حضور چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان و رؤسای پارلمان‌های کشوره‌های حوزه مقاومت، علما، فضلا و جمع کثیری از فرماندهان ارشد حزب‌الله و تأثیرگذران عرصه مقاومت روز جمعه بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۲ در دامغان برگزار شد و روزهای اول و دوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور نمایندگان جبهه مقاومت ولایت‌مداری از ۶ کشور با هدف تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربتی که در تاریکی و خفقان شیاطین زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند برگزار شد.

تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین «سیدعیسی طباطبایی» نماینده امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور لبنان، از جمله برنامه‌های روز جمعه در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» بود که تجلیلی با حضور وزیر امور خارجه کشور، نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران، نماینده حزب‌الله لبنان، سفیر یمن در تهران، فرمانده نیروی زمینی ارتش و استاندار سمنان انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» در نجف به دنیا آمد. در نوجوانی به ایران آمد و در حوزه های علمیه دامغان و قم ادامه تحصیل داد و در سایه خفقان و ظلم دوره ستمشاهی، به لبنان عظیمت کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان نماینده امام خمینی(ره) درلبنان تعیین شد و پس از آن نیز از سوی مقام معظم رهبری وی را به این سمت منصوب کردند.

رونمایی از کتاب مربوط به زندگینامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبری در لبنان، رونمایی از تمبر یادبود مربوط به جبهه مقاومت، از دیگر برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» بود.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

نماینده شیعیان بحرین: تهدیدهای دشمن را باید به فرصت تبدیل کرد

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت: جهان اسلام به مدد رهبران جمهوری اسلامی ایران، آموخته‌اند که تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند.

شیخ عبدالله الدقاق روز جمعه در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در شهر دامغان استان سمنان تاکید کرد: رهبران ایران اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، سرمشق کشورهای اسلامی در آموختن تبدیل تهدید دشمن به فرصت برای کشورهای اسلامی هستند.

وی شهید سردار سلیمانی را دیگر شخصیت ایرانی تاثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و افزود: شهید سلیمانی معتقد بود نباید از تهدیدهای دشمن هراسید و باید از آنان فرصت ایجاد کرد.

وی یادآور شد: در بررسی های دقیق که باید از سوی مسلمانان انجام شود، فرصت های ویژه ای از تهدیدهای دشمن به دست می آید و شهید سلیمانی با اعتقاد بر این اصل موفقیتهای زیادی داشت.

شیخ الدقاق افزود: ایجاد حشد الشعبی و نیروهای مردمی در عراق به همت سردار سلیمانی بود که در جبهه مقاومت برنامه‌های رژیم صهیونیستی را بی‌سرانجام گذاشتند و داعش را از عراق بیرون راندند و این چهره شاخص ایرانی به کمک کشورهای اسلامی پرداخت.

تاثیر جهانی علامه سید عیسی طباطبایی

وی درباره تاثیر علامه سید عیسی طباطبایی در جهان اسلام، تاکید کرد: اهالی جبهه مقاومت همت والایی دارند و علامه سید عیسی طباطبایی نجفی دامغانی نماینده مقام معظم رهبری در لبنان، حضورشان در کشورهای مختلف درس‌آموز برای اهالی مقاومت بوده است.

وی افزود: علامه سید عیسی طباطبایی در تاسیس شبکه رادیو و تلویزیونی «المنار» در حمایت از فعالیت‌های کشورهای مسلمان نقش بزرگ داشت و فعالیت این شبکه در برهه های مختلف زمانی نقش مهمی در حمایت از جبهه حق علیه باطل داشت.

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت که علامه سید عیسی طباطبایی همیشه در مسیر خدا قدم برداشته است و در انجام فریضه های دینی و توکل به قرآن، الگوی مسلمانان در کشورهای مختلف است.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

استاندار سمنان: اجلاسیه «مجاهدان در غربت» رنگ و بوی جهانی دارد

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم در این اجلاسیه افزود: امروز به وجود مقاومت می بالیم و یاد و خاطره سردار سلیمانی را که از نام‌آوران این حوزه بود، گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه به امید خدا وجود سیدحسن نصرالله را برای جهان اسلام حفظ کند، افزود: خانه بزرگان مقاومت در چندین مرحله از سوی دشمن مورد سوءقصد قرار گرفت ولی همچنان در جبهه دین اسلام سربلند به فعالیت خود ادامه می دهند.

استاندار سمنان تاکید کرد: اجلاسیه «مجاهدان در غربت» قدردانی از همه کسانی است که به صورت گمنام به جبهه مقاومت کمک می کنند.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

حجت‌الاسلام طباطبایی اسلام ناب محمدی را در لبنان برجسته کرد

نماینده حزب‌الله لبنان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی طباطبایی اندیشه اسلام ناب محمدی را در لبنان برجسته روح جهادی امام راحل را به بسیاری از جوانان این کشور منتقل کرد.

حجت‌الاسلام نزار سعید روز جمعه در هشتیمن اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در دامغان افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی شخصیت برجسته‌ای است که اقدام‌های بسیار اثرگذار در لبنان و خارج از این کشور بر محور مقاومت انجام داد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب و بعد از جنگ جهانی دوم، حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی یکی از مهمترین شخصیت‌هایی بود که توانست وضعیت اسلامی در لبنان به وجود آورد.

نماینده حزب الله لبنان با بیان اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی زمینه‌ساز مقاومت در لبنان و از موسسان چنین نهضت اسلامی بود، ادامه داد: این انسان فرهیخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اولین نماینده امام نه فقط در لبنان بلکه در منطقه بود و در انتقال اسلام ناب محمدی به منطقه نقش بسیار مهمی داشت.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی بعد از انقلاب و تاسیس حزب الله و مقاومت اسلامی یکی از چهره هایی است که تمامی بنیادهای خدماتی از جمله بنیاد شهید، جانبازان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد سازندگی تا بخش درمان برای جبهه مقاومت در لبنان به دست او پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام نزار سعید با اشاره به اقدام‌های جهادی حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در لبنان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های این روحانی برجسته، هم‌اکنون ۶ بیمارستان بزرگ و دهها درمانگاه و خدمات سیار ویژه شیعیان در لبنان داریم؛ همچنین عملیات حفر چاه در بیش از ۶۰ روستای بی آب از ابتدا تا پایان توسط حجت‌الاسلام طباطبایی انجام شد.

وی یکی از اقدام‌های بسیار مهم حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی در لبنان را راه اندازی ۲۶ مرکز فعال فرهنگی امام خمینی (ره) در لبنان در خصوص انتقال روح و فکر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: این مراکز بنیادی نه فقط در لبنان، بلکه در خارج از این کشور نیز فعال شده است.

نماینده حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی امام خمینی ویژه ایرانیان مقیم لبنان در برهه کنونی از هر لحاظ زبانزد است.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت


اجلاسیه دامغان گامی ارزشمند در معرفی مجاهدان است

سفیر یمن در تهران گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان گامی ارزشمند در معرفی مجاهدان راه حق و حقیقت است.

ابراهیم دیلمی در هشتیمن اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در دامغان افزود: شهدای فلسطین و شهید حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های شاخص مجاهدان راه حق و حقیقت هستند.

وی ادامه داد: همه با هم در راه پیروزی و سربلندی اسلام تلاش خواهیم کرد و از هیچ‌کوششی دریغ نمی‌کنیم.

سفیر یمن در تهران خاطر نشان کرد: هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در دامغان گامی ارزشمند برای گردهم آمدن نمایندگان مقاومت اسلامی است.

دیلمی یادآور شد: روابط نسبی و تاریخی بین یمن و ایران وجود دارد و جهاد و مبارزه جبهه مقاومت مرتبط با مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) با هجرت به مدینه تلاش برای ترویج دین اسلام را آشکارا آغاز کرد.

سفیر یمن در تهران با بیان اینکه جهاد را تا دست یافتن پیروزی ادامه خواهیم داد و جبهه سیاسی و نظامی ما واحد است، ادامه داد: در این راه تحت تاثیر تحرکات مشکوک و مایوس‌کننده تسلیم نخواهیم شد و مصمم بر افراشتن پرچم اسلام هستیم.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

منافع ایران را به شرق و غرب گره نمی‌زنیم

وزیر امورخارجه گفت: «نه شرقی و نه غربی» فقط یک شعار نیست بلکه بخشی از قانون اساسی و اعتقاد ماست؛ بنابراین (منافع) کشور را به چین، آمریکا، روسیه و اروپا گره نخواهیم زد اما با هر کشوری در شرق و غرب که منافع ملی ما را چارچوب احترام متقابل تامین کند، همکاری می‌کنیم.

«حسین امیرعبداللهیان» نیز در هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: از بانیان اجلاس مجاهدان در غربت را تشکر می‌کنم که سه کلیدواژه غربت، امام رضا و مجاهدان را بهم پیوند دادند و با گفتمان جدیدی، حضور مقاومت در منطقه و سطح بین‌المللی را در منطقه بازتعریف کردند.

وزیر امور خارجه افزود: این اجلاس فرصتی برای تجلیل از مجاهدانی چون حجت‌الاسلام حاج عیسی طباطبایی است اما نمی‌توان نشستی را با عنوان مقاومت برگزار کرد و از چهره‌های مقاومت از رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی سخن نگفت.

امیرعبداللهیان درباره مقاومت به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: زمانی درباره موضوعی به ما تکلیف شد پیش از هرگونه اقدامی نظر سیدحسن نصرالله را جویا شویم. در سفر به بیروت این موضوع را توضیح دادم و گفتم که می‌خواهیم نظر شما را به عنوان کسی که بر منطقه احاطه دارد بدانیم، او تصریح کرد اگر رهبر انقلاب این موضوع را تایید کردند من هم موافقم.

وزیر امور خارجه افزود: دبیرکل حزب الله لبنان گفت که در جنگ ۳۳ روزه که در جهان عرب به جنگ تموز شهرت دارد با وجود مقاومت و ایستادگی گاهی دچار خستگی می‌شدیم که سردار سلیمانی در این برهه پیامی از سوی مقام معظم رهبری آورد که در آن تأکید شده بود که وعده خدا حق است و شما پیروز هستید و نه‌ تنها بر دشمن چیره می‌شوید بلکه از قدرت‌های منطقه خواهید شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آزادسازی دارایی‌های ایران، گفت: ۶ میلیارد یورو به‌رغم تحریم‌ها در فضای رسمی مبادلات بانکی بین‌المللی در چارچوب سوئیفت، منتقل می‌شود و طبق شرط و توافقی که کردیم، می‌توانیم از این پول برمبنای نیازهای خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آن چارچوب کالاهای دو منظوره شامل حال نخواهد بود و کالاهای غیرتحریمی شامل آن است، گفت که موضعی مانند نفت در برابر غذا در دیپلماسی عزتمندانه جایی ندارد و موضوع مهم به‌رغم همه تحریم‌ها انتقال این مقدار پول در چارچوب سوئیفت است.
لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی رویکرد دولت سیزدهم

وزیر امورخارجه رویکرد اصلی کشور را تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و توضیح داد: این به معنای عدم تلاش برای لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه نیست. رویکرد ما لغو تحریم از مسیر دیپلماسی است و مذاکره یکی از ابزارهای ماست اما آنچه مورد تأکید رهبر معظم رهبری و رئیس جمهور است، عدم عبور از خطوط قرمز و حضور در هرجایی که منافع ملی ایجاب می‌کند، است تا از مسیر دیپلماسی عزتمندانه حقوق مسلم مردم محقق شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه همه اروپا همین چند کشوری که هیاهو می‌کنند نیست، گفت: در همین دو سال گذشته چندین شرکت اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری کردند و من در تماس با مقامات همین چند کشور تأکید کردم که باید به ملت بزرگ، متمدن و فرهنگی ایران احترام بگذارند. زبان احترام منافع دو طرف را تامین می‌کند اما رویکرد سالیان اخیر جز خسارت چیزی نداشته است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران را نه به شرق و نه به غرب گره زدیم، گفت: در مسیر استقلال کشور رویکرد مقاومتی نظام ادامه پیدا می‌کند، نه شرقی و نه غربی فقط یک شعار نیست و بخشی از قانون اساسی و اعتقاد ماست و کشور را نه به چین و نه آمریکا و نه روسیه و نه اروپا گره نخواهیم زد اما با هر کشوری در شرق و غرب جهان که در چارچوب احترام متقابل منافع ملی را تامین می‌کنند، همکاری می‌کنیم.

وی گفت: با استفاده‌ از دیپلماسی عزتمندانه هرجا منافعی وجود داشته باشد با قدرت حضور خواهیم داشت و هیچ‌گاه از مقاومت فاصله نگرفته و نخواهیم گرفت.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در سیاست خارجی تلاش می‌کنیم درک درستی از مقاومت را نزد رهبران جهان و منطقه ایجاد کنیم.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

شیخ طباطبایی چهره شاخص جهانی

امیرعبداللهیان ضمن ابراز ارادت به شهدای منطقه دامغان، درباره شخصیت شیخ طباطبایی گفت: باید او را مجاهدی از سمنان و دامغان تا لبنان نامید که هم در داخل و هم در محور مقاومت در لبنان و فلسطین نقش ارزشمندی داشتند.

وی با اشاره به اینکه او یار دیرین امام موسی صدر شناخته می‌شود، گفت: از او جز تدین، اخلاص و ولایت‌مداری با مشکلات مردم در لبنان و حوزه مقاومت است.

وزیر امور خارجه با اشاره به خاطره‌ای از حسنین هیکل و تمایل او برای گفت‌وگو با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از او پرسیدم هدف از مصاحبه چیست؟ و پاسخ داد که من با رهبران بزرگ جهان ارتباط داشته و دارم. وقتی از یکی از این رهبران در اوج جنگ سوریه که در آن نقشی هم داشت، درباره آینده سوریه می‌پرسیدم او تاکید می‌کرد که بشار اسد ظرف یک هفته، یک ماه چندهفته سقوط خواهد کرد! به وی گفتم شما درک درستی از وضعیت جهان عرب و سوریه باید داشته باشید و من برای رسیدن به این شناخت به سخنان رهبر ایران به دقت گوش می‌کنم و درک و رویکرد ایشان از مسائل و آینده نظام بین‌الملل می‌خوانم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در سخن برخی از مقامات عالی‌رتبه منطقه و عرب توجه به رویکرد مقاومتی رهبر انقلاب قابل تامل است، گفت: اعلام حمایت افتخارآمیز رهبر معظم انقلاب با صدای بلند از محورهای مقاومت در منطقه در طول جنگ‌های مختلف، ترجمان گفتمان انقلاب اسلامی در زمین است.

وزیر امورخارجه ادامه داد: با تمرکز دولت سیزدهم و توجه ویژه رهبری، به موازات قدرت‌یابی علم، قدرت اقتصادی هم به لطف خدا محقق خواهد شد.

وی درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم و جایگاه مقاومت در آن تصریح کرد: یکی از نکات کلیدی در سیاست خارجی دولت سیزدهم ارتباط دیپلماسی با مقاومت و میدان است و در ارتباط همسایگی نه تنها مقاومت را فراموش نمی‌کنیم بلکه به رهبران منطقه توصیه می‌کنیم که مقاومت از ستون‌های اصلی ثبات و واقعیت تأمین امنیت منطقه است.

امیرعبداللهیان از ورود ۶ میلیارد یورو از مطالبات ایران به حساب‌های بانکی در هفته آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۳۹۰ میلیون پوند مطالبه خود را از انگلیس بصورت رسمی از کانال‌های بانکی دریافت کنیم.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گامی برای معرفی چهره‌های گمنام مقاومت

جبهه مقاومت هندسه نوین جهانی را برهم‌زده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه دشمن در ایجاد نظم نوین و هندسه نوین جهانی، گفت: عناصر جبهه‌های مقاومت از سوی جهان اسلام، هندسه نوین جهانی را برهم زده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در شهر دامغان استان سمنان افزود: نظم نوین و هندسه نوین جهانی با به منصه ظهور رسیدن جبهه مقاومت به نفع نظام جمهوری اسلامی و قدرتهای بزرگ اسلام به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز راهبردهای رهبر معظم انقلاب خط بطلان بر نقشه نظام سلطه دنیا کشیده که همه کشورها را سلطه‌پذیر کرده بود، افزود: مهمترین دستاورد جبهه مقاومت تنگ شدن حلقه محاصره رژیم صهیونیستی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه روزی رژیم صهیونیستی داعیه تسلط «از نیل تا فرات» را داشت، امروز اما به دیوارکشی به دور خود رسیده است، یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی در تیررس سلاح های دست‌ساز نیروهای اسلامی قرار گرفته است و از سویی، هیمنه گنبد آهنین صهیونیسم نیز زیر سوال رفته است.

ولایت فقیه صراط مستقیم است

وی، مقاومت را راهی نورانی دانست که نیازمند یک راهنما و چراغ هدایت است که به عنوان نماد عینی صراط مستقیم در منظر امت اسلامی محسوب شود، بیان کرد: این چراغ هدایت راهنمایی است که مردم با هدایت و نگاه به او راه را تشخیص بدهند تا به سرمنزل مقصود برسند، این شخصیتها در تاریخ پیامبران(ص) بودند تا به حضرت ختمی مرتبت حضرت رسول اکرم(ص) رسید.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) چراغ هدایتی برای ابدیت هستند و در غیاب ایشان ائمه معصومین(ع) چراغ هدایت بودند. امروز در غیاب آنان وجود «ولایت فقیه» نماد صراط مستقیم جهان اسلام است که امروز نماد آن رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان صراط مستقیم محسوب می شوند.

وی اجلاسیه مجاهدان در غربت را اجلاسیه ای راهبردی برای جهان اسلام دانست و با یادکرد از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده میدانی ولایت در جبهه مقاومت، تاکید کرد: این شخصیت بسیار عزت آفرید تا جایی که منفورترین رئییس جمهور دنیا (دونالد ترامپ) عملیات ترور این انسان الهی را خود فرماندهی کرد.

وی با اشاره به جایگاه شهید سردار سلیمانی تاکید کرد: این جایگاهی است که در بستر ولایتمداری شکل می گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، شهید سردار تهرانی مقدم را دیگر مرد بزرگی معرفی کرد که برای نخستین بار مبادرت به تعریف و تهیه موشک هایی برای هدف قراردادن رژیم صهیونیستی کرد، افزود: این هدف بزرگ شهید تهرانی مقدم به یقین از سوی همرزمان و هم‌لباس‌ها و هم‌عقیده‌های این شهید رخ خواهد داد.

جبهه مقاومت سربازان گمنام ولایت در جهان اسلام هستند

وی تاکید کرد: اهالی جبهه مقاومت به عنوان سربازان گمنام ولی امر مسلمین در سراسر عالم فعالیت دارند تا راهبردهای پیامبرگونه ولی را به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به منویات امام خمینی(ره) که فرمودند ما شریک غم تمام مظلومان جهان هستیم افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز رهبری یک نهضت الهی در دنیای مقاومت را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: سیر تکاملی جبهه مقاومت نشان می دهد این جبهه را باید فرزند انقلاب و جمهوری اسلامی دانست. از سال آغاز فعالیت جبهه مقاومت در جنوب لبنان به هدایت سیدحسن نصرالله تا دستاورد بزرگش در پیروزی در ۲ جنگ سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶، فعالیتهای جبهه مقاومت برجسته بوده است.

وی تاکید کرد: در ادامه با ظهور و بروز جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی در فلسطین، مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرد و در جنگهای مختلف تاریخ موفقیتهای خوبی به دست آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز در عراق و یمن و سوریه جبهه مقاومت توانسته در یک گستره جهان، اسلام را استقرار دهد و حریم امنی برای اسلام ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به میزبانی مطلوب دامغان از هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در آستانه سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، امید می‌رود نهممین دوره این اجلاسیه نیز در این شهرستان برگزار شود.

شهرستان دامغان با نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha