۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبر: 85229514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین شهادت امام‌ رضا(ع) در ۷۰۰ مسجد استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین سالروز شهادت حضرت امام‌ رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در بیش از ۷۰۰ مسجد در استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم‌های معنوی، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) به مناسبت شهادت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به عزاداری پرداختند و همچنین تعدادی از کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه به تبیین شخصیت، فضایل، مناقب و خدمات این امام همام به مردم و امت اسلام اشاره کردند.

همچنین دستجات سینه زن و زنجیرزن و تشکل‌های دینی به همراه ذاکران در رثای شهادت حضرت علی بی موسی الرضا (ع) به انجام برنامه سوگواری و مرثیه‌خوانی پرداختند و بر ضرورت ترویج سیره رضوی در جامعه و بین نوجوانان و جوانان تاکید کردند.

از دیگر برنامه‌های مهم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در استان یزد، اعزام بیش از ۶۰ هیات مذهبی و عزاداری به حرم نورانی و آستان مقدس این امام همام بود که امروز تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و برنامه‌ها ادامه دارد.

آیین نخل برداری از ویژه برنامه‌های خاص و سنتی مردم مناطق مختلف یزد است که امروز ( شنبه ) در برخی از شهرها و روستاها با حضور خیل ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.

حضرت امام‌ رضا(ع) آخر ماه صفر در سال ۲۰۳ قمری در سن ۵۵ سالگی در طوس به دست مامون به شهادت رسیدند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha