گرد و غبار در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار پدیده جوی غالب این استان تا اواسط هفته جاری با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی است.

محمد غیوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر طبق این پیش‌بینی ها وزش باد در نواحی بادخیز غربی، جنوب و به ویژه جنوب شرقی استان خراسان رضوی و همچنین دامنه های جنوبی بینالود به نسبت شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود از روز سه‌شنبه بر شدّت وزش باد افزوده شود و از اواخر این روز احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی شمالی و شرقی و انتقال ذرات غبار به نواحی مرکزی، دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه نخواهد بود، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

به گفته وی، برای امروز بیشینه دمای هوای مشهد ۲۷ درجه و کمینه هوای این شهر ۱۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

غیوری افزود: فریمان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی این مدت بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان تایباد با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha