۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85229590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عاشقان امامت و ولایت قشم در عزای ثامن الححج به سوگ نشستند

قشم - ایرنا - عاشقان امامت و ولایت جزیره قشم امروز (شنبه) در سالروز شهادت عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ماتم آن امام همام به سوگ نشستند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین های عزاداری آن حضرت دیشب و امروز در جای جای شهرستان مرزی قشم با حضور پر شور مردم و لایت مدار در حسینیه ها و مساجد به ویژه امامزاده سید مظفر(ع) قشم برگزار شد.

در سالروز شهادت امام رضا(ع) علما و مداحان اهل بیت (ع) در قالب سخنرانی ها و مداحی ها، درباره فضایل اخلاقی و معنوی، خدمات و نحوه شهادت آن حضرت برای عزاداران سخنرانی و نوحه سرایی کردند.

همچنین مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی در کنار منازل شماری از مردم سرزمین آب و آفتاب صحنه برپایی آیین های سوگواری در غم از دست دادن هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت است.

در این آیین های مذهبی و سوگواری، ویژگی ها و فضیلت های امام رضا(ع) از جمله در زمینه پاسداری از ارزش های دینی و اسلامی، دستگیری از نیازمندان، مهربانی با زیر دستان، ایستادگی در برابر ستمگران، افشاگری از فساد و تباهی و زیاده طلبی مامون عباسی بازگو می شود.

امروز - شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - فرشیان و عرشیان عزادار و داغدار شهادت مظلومانه و غریبانه هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (ع) هستند و حرم مطهر رضوی میزبان خیلی عظیمی از دوستداران و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که با چشمانی گریان و قلبی مالامال از غم روانه این صحن و سرا شده اند.

برگزاری آیین های نوحه خوانی و سینه زنی، پخت و توزیع نذری در شهرها و روستاهای این شهرستان مرزی از دیگر برنامه های این روز است.

همچنین قرار است اجتماع عظیم رضویون با شرکت مردم مومن و خداجوی سرزمین آب و آفتاب عصر (شنبه) بعد از نماز مغرب و عشا در مقابل سیتی سنتر این جزیره برگزار شود.

در این اجتماع عظیم علاوه بر مراسم عزاداری، مراسم وداع با محرم و صفر نیز به صورت نمادین با حضور عزاداران انجام خواهد شد.

امام علی بن موسی الرضا(ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا(ص) سحرگاه روز ۳۰ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.

نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای خشنودی است.

امام محمدتقی (ع)، امام نهم شیعیان دلیل نامیده شدن پدرش به این لقب را اینگونه نقل می فرمایند: خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده اند به طوری که خلق و خوی نیکوی امام موجب رضایت و خشنودی دوستان، نزدیکان و حتی دشمنان می شد.

دوران حیات و امامت حضرت امام رضا (ع)، دوران اوج گیری گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دوران گسترش پایگاه های مردمی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

با اوج گیری تمایلات مردم به امام رضا(ع)، مامون خلیفه عباسی با دسیسه چینی، ایشان را مسموم و شهید کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha