تردد وسایل نقلیه سنگین در محور مشهد - تهران محدوده استان سمنان ممنوع شد

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین شامل کامیون، کامیونت و تریلر از ساعت ۱۴ امروز (شنبه) تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ از مشهد به سمت تهران در محدوده استان سمنان ممنوع است.

سرهنگ موسی بزرگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان مواد سوختی، فاسدشدنی و ترانزیتی است.

وی ادامه داد: از روز بیستم تا بیست و چهارم شهریور ماه بیش سه میلیون و ۵۲۶ خودرو از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور کردند.

وی بیان کرد: به طور میانگین هر ساعت ۶۷۸ خودرو از مشهد به تهران و ۷۹۷ خودرو از تهران به مشهد در محورهای مواصلاتی استان سمنان در این روزها تردد دارند.

بزرگی یادآور شد: طبق گزارش‌ها نزدیک به ۶۱۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان سمنان از بیستم شهریور تاکنون به سمت مشهد حرکت کرده است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر سانحه یک دستگاه خودرو پژو پارس به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و ایراد راه در جاده فرعی ایوانکی به آبسرد ۲ نفر جانباختند، یک نفر قطع نخاع و ۲ نفر مجروح شدند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اوج عزاداری های ماه صفر روز پایانی این ماه، مصادف با شهادت حضرت رضا(ع) (امروز) است که سیل زائران از طریق جاده به مشهد می‌آیند تا در بارگاه منور رضوی در آیین عزاداری ویژه روز شهادت حضرت رضا(ع) شرکت کنند.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر رفت و ۶۰۰ کیلومتر مسیر برگشت از محور تهران- مشهد مقدس در استان سمنان واقع شده که به منظور تسهیل ترافیک محدودیت تردد در نظر گرفته شده است.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha