۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85229676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی ۳۰ کیلومتری دلدادگان رضوی در شهرستان زیرکوه
پیاده‌روی دلدادگان رضوی در زیرکوه

بیرجند - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) بیش از ۱۰ هزار نفر از دلدادگان امام رئوف در شهرستان زیرکوه مسیر شهر و روستاهایشان را تا بقعه مبارکه امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم روستای شاهرخت پیاده پیمودند و در این مکان به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عزاداران رضوی در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مسیر ۳۰ کیلومتری شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه تا امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم (ع) روستای مرزی شاهرخت را پیاده طی کردند.

در این پیاده‌روی کاروان‌هایی از شهر حاجی آباد و روستاهای آبیز، بارنجگان، معصوم آباد، چاه زرد، بقرایی، چشمه بید، گزخت، همت آباد، تجنود و سایر روستاهای منطقه که از کاروان پیاده رضوی جا ماندند، حضور داشتند.

عاشقان امام رضا (ع) اگرچه امروز در مشهد الرضا نیستند ولی با شور و شوق فراوان مسیر ۳۰ کیلومتری حاجی آباد تا روستای شاهرخت را پیمودند و ارادت قلبی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.

موکب‌هایی نیز در طول مسیر برپا شده که از زائران و دلدادگان خورشید هشتم پذیرایی می‌کنند همچنین فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در پیاده‌روی دلدادگان رضوی روستای شاهرخت حضور یافتند.

پیاده‌روی ۳۰ کیلومتری دلدادگان رضوی در زیرکوه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه گفت: در سالروز شهادت امام رضا (ع) همایش بزرگ دلدادگان رضوی در امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم (ع) شاهرخت زیرکوه برپا شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از سراسر شهرستان زیرکوه و روستاهای مجاور در این همایش بزرگ حضور پیدا کردند و حدود ۵۰ موکب برای پذیرایی از زائران و عزاداران برپا شده است.

مراسم پیاده‌روی عاشقان امام رضا (ع) یکی از سنت‌های دیرینه مردم منطقه زیرکوه و قاینات است که در سال‌های اخیر با جمعیت بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته برگزار می‌شود و مراسم امروز به طور زنده از شبکه خاوران و شبکه خبر ۲ نیز پخش شد.

امروز مردم سراسر خراسان جنوبی سوگوار شهادت امام رئوف هستند و مرزنشینان بخش درح و روستاهای مرزی لانو، تجشک و مرکه نیز با اجتماع باشکوه به عزاداری پرداختند.

همچنین جمع زیادی از مردم این استان طی روزهای اخیر پیاده یا با خودرو به مشهد رفتند و در مراسم عزاداری حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha