۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85229696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین خواستار کمک های کره جنوبی در بخش انرژی هسته ای و صنایع دفاعی شد

تهران- ایرنا - مقامات کره جنوبی امروز شنبه اعلام کردند ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از سئول درخواست همکاری در زمینه انرژی هسته ای، توسعه منابع و صنعت دفاعی در قالب تلاش های کره جنوبی برای بازسازی این کشور جنگ‌زده کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، هیاتی از مقامات دولتی و نمایندگان کسب و کارهای کره جنوبی که هفته گذشته برای مذاکره پیرامون ظرفیت و پتانسیل کره جنوبی برای شرکت در پروژه های بازسازی اوکراین که حدود هزار و ۲۰۰ تریلیون وون معادل ۹۰۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود به کی‌یف سفر کرده بودند، امروز به کشورشان بازگشتند.

در این سفر هیات کره جنوبی روز چهارشنبه گذشته با ولودیمیر زلنسکی دیدار کردند و رئیس جمهوری اوکراین خواستار همکاری در زمینه انرژی هسته ای شد و به ویژه درباره تخصص کره جنوبی در بخش تکنولوژی نیروی هسته ای ابراز علاقه کرد.

برپایه گزارش هیات کره جنوبی رئیس جمهوری اوکراین همچنین درباره کمک کره جنوبی در تکنولوژی نسل خورشیدی و توسعه و گسترش پالایشگاه های نفت ابراز امیدواری کرد.

یکی از اعضای هیات کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت : « به نظر می رسید رئیس جمهوری اوکراین تمایل به شراکت میان کشورش با کره جنوبی در بخش انرژی و با تمرکز بر بازار اتحادیه اروپا دارد. »

رئیس جمهوری اوکراین همچنین پیشتهاد همکاری مشترک در معادن لیتیوم که یکی از اجزای حیاتی برای باتری های قابل شارژ است داد. اوکراین دارای معادن غنی لیتیوم در منطقه شرق است.

در زمینه دفاعی نیز زلنسکی تولید مشترک تکنولوژی دفاعی با کمک سازمان اطلاعات کشورش را به کره جنوبی پیشنهاد داد تا سلاح های پیشرفته برای صادرات به کشورهای اروپایی تولید کنند.

قرار است کره جنوبی دومین هیات اقتصادی خود به سرپرستی وزیر تجارت، صنعت و انرژی را تا پایان سال جاری میلادی به کی‌یف بفرستد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha