۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85229725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت پنج هزار زائر گلستانی امام رضا (ع) آغاز شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85229725
بازگشت پنج هزار زائر گلستانی امام رضا (ع) آغاز شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: عملیات بازگشت پنج هزار زائر اعزامی به مشهد مقدس از این استان شمالی، با راه‌اندازی میز خدمت راهداران آغاز شد.

عادل مصدقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: برای بازگشت این تعداد زائر اعزامی استان گلستان این اداره کل ۱۶۲ دستگاه خودرو جمعی اعم از اتوبوس و مینی بوس را تا ۲۸ شهریور ماه سال جاری تدارک دیده است.

وی ادامه داد: زائران استان گلستان برای بازگشت از طریق ناوگان خودرویی بلیت خود را تهیه کرده‌اند، می‌توانند به پایانه مسافربری در مشهد مقدس مراجعه کنند.

به گفته وی عملیات انتقال این تعداد زائر استان گلستان برای شرکت در آیین‌های ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام رضا (ع) از بیستم تا ۲۴ شهریورماه سال جاری، انجام شده بود.

ایستگاه پویش راه نجات در استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: این اداره کل برای نخستین بار طرح راه‌اندازی ایستگاه پویش راه نجات را ویژه دهه پایانی صفر و با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای در مجتمع بین راهی «لوه» واقع در مسیر اصلی ورودی مسافر ازخراسان شمالی به استان گلستان دایر کرده است.

وی یادآور شد: در این ایستگاه از زائران امام هشتم (ع) با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و پذیرایی ساده، استقبال می‌شود.

مصدقی گفت: فعالیت ایستگاه پویش راه نجات در مجتمع بین راهی «لوه» گالیکش تا دوم مهر سال جاری دایر است.

فعالیت ۳۰ گشت راهداری در محورهای ارتباطی استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۳۰ گشت راهداری در محورهای ارتباطی این استان مستقر و آماده ارایه خدمات به ویژه زائران امام هشتم (ع) و گردشگران هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پنج پایگاه راهداری اصلی گلستان که در محورهای ورودی به استان شامل خراسان شمالی راهداری جنگل گلستان، سمنان (راهداری خوش ییلاق آزادشهر) و (راهداری توسکستان گرگان) و مازندران آماده ارایه خدمات برای برقراری ایمنی و شرایط بهتر ترافیکی هستند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بین۲ قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و هر ساله زائران و مسافران بی شماری از این استان با خودرو شخصی‌ گذر می‌کنند.

این استان شمالی از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان ( کوهستانی)، مازندران و خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha