شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

شیراز- ایرنا - اهتمام و رویکرد دولت سیزدهم در مسیر خودکفایی شهرک‌های صنعتی در حوزه تأمین زیرساخت‌هاست و به همین منظور تسریع در بهره‌برداری پروژه‌های زیرساختی اولویت‌دار شهرک‌های صنعتی فارس در حال حاضر با اضافه شدن شیفت شب در عملیات اجرایی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها با هدف تحقق شعار سال رویکرد جدی دولت سیزدهم است.

شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

توسعه شهرک‌های صنعتی با هدف کاهش تصدی‌گری

بسیاری از دولتمردان معتقدند که دولت سیزدهم به صورت جدی به دنبال کاهش تصدی‌گری است و رویکرد جدی دولت در این دوره، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی است.

با شروع فعالیت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه سال جاری حدود پنج هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده که این آمار رُشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در طول ۲سال گذشته اعتباری حدود۵۰هزار میلیاردریال برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی از مجلس گرفته‌ شده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد:توسعه شهرک های صنعتی یک اولویت مهم برای دولت سیزدهم و اقدامات موثری در این بخش انجام شده است.

استاندار فارس هم از ابتدای شروع فعالیت‌های خود در دولت سیزدهم تاکنون تأکید بسیاری بر ضرورت رونق شهرک‌های صنعتی و استقرار هر چه سریعتر واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین در این شهرک داشته است.

اضافه شدن شیفت شب برای شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رونق گرفتن شهرک‌های صنعتی فارس ، احیای هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از برق، بهسازی و آسفالت معابر و تأمین آب و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

در حال حاضر تلاش بسیاری برای حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی فارس شکل گرفته و با توجه به اهمیت به سرانجام رساندن این پروژه‌ها، شتاب‌بخشی در عملیات اجرایی و تحقق اهداف دولت در این زمینه در دستورکار متولیان امر قرار گرفته است.

لذا در نظر گرفتن شیفت شبانه برای تسریع در انجام این عملیات از مهمترین رویکردهایی است که اخیرا از سوی مدیران شهرک‌های صنعتی در فارس مطرح شده و در حال انجام است .

شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

آخرین وضعیت عملیات اجرایی۳پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی فارس

در حال حاضر عملیات اجرایی سه پروژه زیرساختی شامل پروژه مدول سوم، طرح لاگون‌های متعادل‌ساز و ذخیره اضطراری تصفیه‌خانه فاضلاب و پروژه بهسازی، آسفالت و تعریض جاده دسترس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مراحل عملیات اجرایی، همزمان با نوبت روز در نوبت شب نیز انجام می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انجام عملیات اجرایی این پروژه‌های اولویت‌دار بصورت شبانه روزی خبرداد و گفت: با هدف سرعت بخشیدن در اجرای پروژه های مهم ،اجرای پروژه نوبت در شب نیز برنامه‌ریزی شده است.

سید مصطفی هاشمی افزود: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اتمام در مهلت مقرر یکی از دغدغه‌های ماست تا به نتایج مطلوب که رضایتمندی سرمایه گذاران و صنعتگران و ایجاد امیدآفرینی است دست یابیم.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پروژه‌های شاخص و اولویت‌داری را در مرحله اجرا دارد و در این پروژه‌ها افزون بر درنظرگرفتن اصول کیفی و حفظ استانداردهای فنی،سرعت اجرا نیز اهمیت دارد.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار از مهمترین پروژه‌هاست‌.

وی اظهار کرد: این طرح ها در ۲بخش شامل پروژه ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و نیز اجرای مدول سوم تصفیه خانه درحال اجرا است.

هاشمی عنوان کرد:این طرح ها که با در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی و حفظ پایدار محیط زیست درحال انجام است ظرفیت فعلی تصفیه خانه را به ۲برابر افزایش می‌دهد.

طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری با اعتبار ۲۳۰میلیارد ریال

وی افزود:در قالب پروژه ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب ،طرح ساخت دو لاگون ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول های موجود و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شیراز با اعتبار۲۳۰میلیارد ریال از سال گذشته آغاز و با پیشرفت ۷۰درصدی درحال انجام است که تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی اضافه کرد: طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با ۶۷میلیارد تومان از نیمه سوم مرداد امسال در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی این طرح نیز در یک ماه شروع این طرح به ۳۰درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه نیز عملیات گودبرداری، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، بتن مگر، آرماتوربندی و قالب‌بندی حوضچه‌های هوادهی، شفته‌ریزی، سنگ‌چینی با ملات، لوله‌گذاری و شیب‌بندی و مگر تانک‌های دوار ته نشین، سنگ چینی و مگر ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود:با اجرای این ۲پروژه تا سال آینده ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به هشت هزارمترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

طرح تعریض ،بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

هاشمی همچنین در بازدید از عملیات اجرایی نوبت شب طرح تعریض ،بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز با بیان اینکه سرعت اجرای این پروژه نیز به علت انجام عملیات در محور شریانی و اصلی شهرک صنعتی بعنوان مهمترین قطب تولید،صنعت و اشتغال استان حائز اهمیت است گفت:باتوجه به انجام عملیات‌های بتن ریزی،ترمیم و مقاوم سازی لایه های زیرین ،ژئوگرید، تعریض مسیر و روکش آسفالت در این پروژه، برنامه‌ریزی به نحوی انجام شده که پروژه بصورت شبانه روزی انجام شود تا عبور و مرور وسایل نقلیه و کامیون‌ها و خودروهای سبک و سنگین به شهرک صنعتی دچار اختلال و ترافیک نشود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:این طرح به طول ۳.۵کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۰میلیارد تومان از هفته گذشته آغاز و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵درصد است و پیش‌بینی می کنیم زودتر از مهلت به بهره‌برداری برسد.

هاشمی افزود:در این طرح ۱.۸متر از هر سمت جاده که در مجموع معادل ۱۱هزار و ۹۰۰متر مربع است به مساحت هر دو باند رفت و برگشت مسیر ورودی افزوده می‌شود.

شتاب‌بخشی به پروژه‌های شهرک صنعتی فارس/اضافه شدن شیفت شب برای تسریع در عملیات

بدون شک استان فارس به عنوان منطقه‌ای کلیدی در کریدور جنوب_شمال، جایگاهی مهم در برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور دارد؛ لذا فراهم شدن زیرساخت‌ها و طی کردن پله‌های ترقی به سمت صنعتی شدن در این استان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha