۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85229902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۵ هزار زائر در موکب‌های خراسان جنوبی پذیرایی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۴۷ نفر از زائران امام رضا (ع) در موکب‌های استان اسکان و پذیرایی شده‌اند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر زائر ایرانی، ۵۷ زائر پاکستانی و ۴۰ زائر افغانستانی بوده‌اند.

وی بیان کرد: این پذیرایی همراه با برنامه‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، خواندن دعا و عزاداری بوده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی محل عبور زائران اربعین به ویژه زائران پاکستانی، هندی و افغانستانی بوده مکان‌هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در محل بقاع متبرکه استان پیش‌ بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ که در مسیرهای زائران قرار دارد، برپا شد افزود: موکب‌های اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه برای پذیرایی از زوار اربعین در ورودی استان در شهر خضری کنار مسجد جامع قدیم این شهر، امامزاده زید قاین، آستان امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان راه اندازی شده است.

بخشی‌پور عنوان کرد: روز گذشته هم اتوبوس زائران پاکستانی در جاده قاین - مشهد دچار نقص فنی شده بود که تا پاسی از شب نسبت به رفع خرابی خودرو و اسکان و پذیرایی زائران اقدام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha