سه هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر ساخته شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیش از سه هزار کلاس درس در ۲ سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، مشارکتی و آورده خیران، مؤسسات و مجموعه‌های خیریه در استان ساخته شد گفت: اختصاص ۲ ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در استان یکی از برنامه‌های اجرایی مثبت دولت سیزدهم به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه‌سازی در این مناطق است.

حسین بروشکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۳۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، افزود: نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردار در تأمین فضاهای آموزشی جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه‌سازی و مدرسه یاری در ۲ سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل شوند و کار تربیت این تعداد دانش آموز را حدود ۴۹ هزار نیرو بر عهده خواهند داشت.

بیش از یک هزار کلاس درس آماده بهره‌برداری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان در یک‌ساله گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته که البته مشارکت و همراهی خیران هم بسیار چشمگیر بوده است.
میثم لک زایی با تأکید بر اینکه بالاترین رقم اعتباری در حوزه فضاهای آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص‌یافته است افزود: در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار یک هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شده که این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.
وی ادامه داد: امسال نیز موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ کلاس درس استاندارد را در هفته دولت افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان قرار دهیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم در سالجاری یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان آماده بهره‌برداری شود.
وی افزود: با توجه‌ به رشد چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان در مقایسه با دیگر استان‌ها می‌توان گفت کار در حوزه ساخت‌ و ساز و تأمین نیاز کلاس درس در این استان سخت و دشوار است؛ اما با حمایت دولت و همکاری چشمگیر خیران در تلاشیم هیچ کودکی در استان به‌خاطر کمبود مدرسه از تحصیل باز نماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha