معاون اول رئیس جمهور برزیل: ایران شریک مهم تجاری برزیل در منطقه غرب آسیا است

تهران- ایرنا- در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با معاون اول رئیس جمهور آن کشور، دو طرف بر گسترش روابط و همکاری های همه جانبه تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با ژراردو آلکمین معاون اول رئیس جمهور برزیل دیدار و رایزنی کرد.

در جریان این دیدار، دستورکارهای روابط دوجانبه با برزیل، ظرفیت های افزایش تبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی، کمک دو طرف برای تسهیل مناسبات بخش خصوصی دو کشور و تحولات جدید در روابط از جمله تشکل بریکس به عنوان سکوی جدید همکاری های نزدیک تر ایران و برزیل مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار، معاون اول رئیس جمهور برزیل ضمن اشاره به سیاست‌های دولت آقای لولا برای ایجاد زمینه‌های بهتر تبادلات خارجی، از ایران بعنوان شریک مهم تجاری برزیل در منطقه یاد کرده و بر اراده دولت جهت تسهیل زمینه‌های ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

آلکمین که همچنین پست وزارت صنعت و تجارت خارجی را عهده دار بوده و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می باشد آمادگی وزارت متبوع خود را برای تهیه مقدمات لازم جهت برگزاری دور جدید جلسات کمیسیون مشترک در سال جاری اعلام کرد.

سفیر کشورمان در ابتدای ملاقات ضمن اشاره به حوزه های معدن، صنایع، بخش های دانش بنیان و فن آوری و همچنین انرژی و پتروشیمی، ضرورت استفاده بهتر از ظرفیت های قابل بهره برداری این بخش ها را متذکر شده و تاکید کرد همچنانکه روابط در حوزه کشاورزی قابلیت های خود در ارتقای حجم تجارت دو کشور خوبی نشان داده است می‌توان از توان سایر بخش‌های یاد شده برای گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه بهره گرفت.

همچنین در پایان این ملاقات از معاون اول رئیس جمهور برزیل برای سفر به ایران دعوت بعمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha