به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاهها در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی و افزایش ترافیک، افزود: قرار است نامهای به رئیس جمهور ارسال کنیم و با وزیر صمت نیز در این زمینه تماس بگیریم.
وی ادامه داد: نمیتوان در مورد نمایشگاههایی که پیشبینی شده اقدامی انجام داد اما امیدوارم هستیم که با فشارهایی که از سوی دادستانی و نامهنگاریها وارد خواهیم کرد، روند تغییر کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد هماهنگیهای لازم انجام شود تا کار به استفاده از ابزارهای برخوردی نکشد.
چمران درباره کمبود اتوبوس در تهران اظهار داشت: در طول این چند ماه، اتوبوسهای چندانی به تهران اضافه نشده چون عملیاتی نبوده است اما در عین حال قراردادهای خوبی منعقد شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم یکهزار دستگاه اتوبوس در روزهای آتی به ناوگان اضافه شود و یکصد دستگاه نیز از اربعین اضافه میشود، گفت: با توجه به نیاز شهر تهران، این تعداد کافی نیست و به طور کلی در ۶ ماه نخست تعداد اتوبوس زیادی به ناوگان اضافه نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره روند جلسه امروز توضیح داد گفت: امروز شهردار تهران در صحن شورا گزارشی از وضعیت حمل و نقل ارائه خواهد داد که امیدواریم اخبار خوبی بشنویم.
بیشتر بخوانید:
تکمیل مترو مهمترین رویکرد توسعه ناوگان عمومی پایتخت/تراموا به جلسه هم اندیشی رفت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود تذکراتی ارائه کردند و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: شهرداری به سرعت انجام امور مرتبط با این موضوع را در دستور کار قرار دهد و نیازهای اولیه را برطرف کند.
مهدی عباسی با بیان اینکه امیدواریم شروع سال تحصیلی جدید خوبی داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه ایمنی معابر معاونت حمل و نقل و ترافیک مناطق باید موارد را در دستور کار قرار دهند.
تحریم شهردار نشانه حرکت رو به رشد مدیریت شهری است
اعضای شورا اسلامی شهر تهران همچنین نسبت به تحریم زاکانی شهردار تهران واکنش نشان دادند و موضوعاتی را مطرح کردند.
سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران به دلیل مورد غضب گرفتن از سوی انگلیس، تبریک گفت و اظهار داشت: تحریم شهردار تهران نشان میدهد کسانی که در فهرست تحریمها قرار گرفتند، در جهت منافع نظام و انقلاب قدم بر میدارند و فعالیتهای مؤثر در جهت تقویت جمهوری اسلامی انجام دادهاند.
وی تحریم را ناشی از حرکت رو به رشد شورا و شهرداری دانست و افزود: در این دو سال کارهای ارزندهای شروع و انجام شده و بیش از یکهزار طرح کوچک و بزرگ در سطح شهر تهران اجرایی شده و پایتخت به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
همچنین نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به شکست تلاش دشمنان برای بر هم زدن آرامش مردم از بصیرت و آگاهی مردم تشکر کرد و گفت: ملت ایران در اوج بصیرت و آگاهی قرار دارد و بهترین پیام به براندازان در روز گذشته، حضور گسترده مردم در مراسمهای شهادت امام رئوف بود.
پرویز سروری با بیان اینکه این افتخار بزرگی برای مدیریت شهری است که شهردار در فهرست تحریمها قرار گرفته است، افزود: نکته قابل توجه این است که انگلیس فکر میکند هنوز دوران قرون وسطی است و به عنوان ارباب به دنیا نگاه میکند و هنوز واقعیت انقلاب اسلامی را درک نکرده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انگلیس یا متوجه نیست یا خود را به خواب زده است، گفت: قرار گرفتن نام شهردار تهران در فهرست تحریمها نمایانگر قابلیت و کارآمدی اوست.
وی گفت: انگلیس توقع داشت شهری که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است مورد بیتوجهی مدیران شهری باشد و آن را همانگونه رها کنیم اما شورا و شهرداری انقلابی هستند و عملکردمان بر اساس شاخصهای انقلاب کدگذاری میشود.
سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره تحریم شهردار تهران گفت: به نظر میرسد دوستانمان در مدیریت شهری شهر لندن باید به سیاستمداران خود تذکر دهند.
وی یادآور شد: انگلیس در دهه ۵۰ برای بهسازی شبکه فاضلاب لندن از ایران وام گرفت که سیاستمداران آن باید مطالعات تاریخی خود را به روز کنند و در نحوه برخورد خود بازنگری داشته باشند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه وقتی خارجیها از ما تقدیر میکنند باید به خودمان شک کنیم، گفت: هر وقت به ما میتازند باید به خود ببالیم؛ اگر کارها برای مردم و خدا باشد، خدا به ما کمک میکند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود میزبان علیرضا زاکانی شهردار تهران بودند تا گزارش خود را در حوزه حمل و نقل ارایه کند.
وی از ارایه گزارش شهردار نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مردم از صبح تا شب با مشکلات حوزه حمل و نقل دست و پنجه نرم می کنند، گفت: مدیریت شهری به ویژه شهردار تهران وعده هایی را در خصوص حق و حقوق مردم در حوزه حمل و نقل عمومی داده اما هنوز آثار عملی آن قابل رؤیت مردم نیست.
وی با بیان اینکه مردم به دنبال رفع مشکلات روزمره هستند و ساعت ها معطل رسیدن اتوبوس و استفاده از آن هستند، گفت: شهردار تهران دو دوره بودجه مدیریت شهری را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد و بر اساس برنامه توسعه باید روزانه چهار دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه می شد.
وی افزود: امیدواریم با روحیه جهادی هفت هزار رو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که تعهد برنامه است، در این دوره عملیاتی شود و به دوره بعدی نکشد.
سلیمانی تأکید کرد: بیش از ۱۰۸ هفته از استقرار مدیریت شهری دوره ششم گذشته اما شتاب فعالیت ها متناسب با نیاز شهر تهران نیست و برای تحقق عدالت شهری باید هر روز، پنج دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می شد.
وی ادامه داد: از مجموع تلاش ها هر دو روز یک اتوبوس اضافه شده که قانع کننده نیست.
سلیمانی ادامهداد: ۱۱ قرارداد به شورا رسیده است و قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی با صنایع قائم پیشپرداخت انجام نشده، با ستاره نیک آریا در خردادماه امسال انجام شده که بخشی از پیش پرداخت صورت گرفته، در قرارداد مینی بوسها ۵۰۰ دستگاه در تیرماه منعقد شده و بخشی از پیش پرداخت صورت گرفته و ۴۰ دستگاه مینی بوس نیز با پارسیان موتور منعقد شده است.
وی افزود: قرارداد بازسازی اتوبوسها با اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور در مهرماه سال قبل منعقد شده اما پیش پرداخت انجام نشده است.
ناصر امانی دیگر عضو شورا نیز ادامهداد: آمارهای متفاوت و متعددی نیز در این دو سال مدیریت شهری در مورد تعداد اتوبوسهای فعال شنیدهایم و باید گفت که وحدت نظر حتی در شهرداری در خصوص تعداد اتوبوسهای فعال پایتخت وجود ندارد.
عضو شورای شهر تهران گفت که آمارهای شهردار تهران در جلسه امروز با آمارهای گذشتهاش متفاوت بود.
امانی افزود : در بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان بابت بهسازی قطارها بودجه در نظر گرفتیم ولی تا اول شهریور ماه جاری تنها ۱۹ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
وی با انتقاد از توجه به بدنه و صندلی اتوبوسها در تعمیرات آنها نیز گفت: در حوزه تعمیرات اتوبوس سه سطح مواجه هستیم اما به نظر میرسد که ظاهرا در اتوبوسرانی تنها به تعمیرات سطح ۲ و ۳ توجع می شود و به کلی تعمیر موتور و گیربکس به بهسازی بدنه، صندلی و کف اتوبوس توجه میشود.
مناطقی جنوبی پایتخت در اولویت تحویل اتوبوسها قرار گیرند/ اتوبوسهای برقی جایگزین اتوبوسهای گازوئیلی شوند
مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از ارایه گزارش شهردار تهران در خصوص موضوع حمل و نقل، اظهار داشت: مردم به واسطه هزینههای سنگین حمل و نقل، مشکلاتی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به گزارش شهردار، افزود: کاهش آلودگی هوا که از دغدغههای مدیریت شهری این دوره بوده و این دوره مدیریت شهری بودجه مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد.
وی افزود: ۱۸ دستگاه در موضوع قانون هوای پاک وظیفه دارند که شهرداری تهران تاکنون فراتر از آنچه وظیفهاش بوده است عمل کرده است.
پیرهادی با بیان اینکه معتقدم نباید مقایسه این دوره با دورههای گذشته صورت بگیرد، گفت: مردم در عمل میبینند و با انتخابهای خود در بزنگاهها عملکرد هر دورهای را مشخص میکنند و اگر عملکرد ما ضعیف باشد ما را انتخاب نخواهند کرد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر برخی مشکلات را در بازدیدها در شهر متوجه می شوند، گفت: یکی از موضوعات این است که حتی نمایندگان مردم از بسیاری از عملکردهای شهرداری تهران مطلع نمی شوند و شاید علت این موضوع این است که نمیخواهند مردم در جریان موضوعات باشند.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با طرح چند پرسش از شهردار تهران، اظهارداشت: شهردار تهران گزارشی از وضعیت حمل و نقل اعلام کردند و هرچند وظیفه اصلی مقابله با آلودگی هوای تهران بر عهده دولت است اما سوال این است که این اقدامات شهرداری چه میزان از آلودگی تهران را کم میکند؟
پیرهادی، خواستار ارائه جدول زمانبندی تحویل ۷۹۱ واگن و جدول زمانبندی راهاندازی ایستگاههای مترو شد و گفت: همچنین جدول زمانبندی تحویل اتوبوسهاو تاکسیها به شورای شهر ارایه شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه ماشینهای حمل زباله یکی از موضوعات آلاینده است و شهرداری اقداماتی را در این خصوص انجام داده است، گفت: شهرداری تهران در این خصوص چه اقداماتی را انجام داده است؛ اقدامات را به شورای شهر ارایه کند.
وی همچنین با اشاره به مطالعات راهاندازی تراموا تاکید کرد: گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه شود که بدانیم مطالعات به کجا رسیده است.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اتوبوسهایی که تحویل ناوگان حمل و نقل شدند سوخت دیزلی دارند، بر ضرورت استفاده از خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: گازوئیل وضعیت استانداردی ندارد و باید به استفاده از خودروهای برقی به منظور کاهش آلودگی هوا توجه ویژه داشت.
پیرهادی همچنین در ادامه سخنان خود به گلایهمندی مردم جنوب تهران از کمبود و کیفیت اتوبوسها اشاره کرد و افزود: از شهردار تهران میخواهم اولویت تحویل اتوبوسها مناطق جنوبی پایتخت باشند.
نظر شما