شهربازی استاندارسازی شد/بهسازی و اصلاح نورپردازی برج آزادی

تهران - ایرنا - استاندارد سازی شهربازی بسیج، اصلاح نورپردازی برج آزادی و همچنین پایان عملیات مرمت روکش آسفالت معابر منتهی به ورزشگاه آزادی از مهمترین اخبار روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۱۴ عصر یکشنبه در شست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ایمن سازی مجموعه شهربازی بسیج گفت: همه وسایل این شهربازی بطور کامل استانداردسازی شده و این وسایل بدون هیچ نقصی در حال فعالیت است.

امیر یزدی افزود: از چهار موضوع استانداردسازی، فقط موضوع آتش نشانی آن باقی مانده بود و یک مهلت یک ماهه برای حل مشکل به بهره بردار دادیم که مشکل رستوران و نماز خانه آن را حل کند تا آتش نشانی در ۲ روز آینده تاییدیه کامل را برای این شهربازی صادر کند. ‌

وی اظهار کرد: از ابتدای سال، حدود ۹۲ طرح توسعه محلی در حال انجام است که ۴۵ مورد آن به اتمام رسیده و بقیه آنها حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است.

شهردار منطقه ۱۴ تاکید کرد: موضوع استقبال از مهر را از چندی پیش کلید زدیم همچنین تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کرده و ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان اعتبار نقدی را تامین کردیم تا خریدهای مدارس را در بخش عمرانی و تجهیزات انجام و به‌ آنها تحویل دهیم، در بحث پشتیبانی از برگزاری مراسمات در مدارس نیز کمک می کنیم.

وی تاکید کرد: در تفاهم‌ شهرداری تهران با وزارت نیرو قرار شد کل روشنایی‌های شهر به لامپ های LED و کم مصرف تبدیل شود و تا آخر امسال عدد قابل توجهی از این روشنایی‌ها تعویض و تبدیل می شوند که منطقه ۱۴ نیز شامل این مسأله می شود. در این مدت اخیر نوسازی ۳۱۰ مخزن زباله انجام شده همچنین در تلاش هستیم تا با اقدامات لازم، آبگرفتگی معابر را در فصل بارش نداشته باشیم.

یزدی خاطرنشان کرد: در بخش شهرسازی سال گذشته تا این زمان مشابه سال پروانه صادر شده بود که امسال تا این لحظه آمار فوق رشد چهار برابری داشته و به ۴۷۱ مورد رسیده همچنین پیگیری‌ برنامه های قرارگاه ملی مسکن و توافق برای پروژه تالار نهاجا که محدوده‌ای ۶ هکتاری در خیابان پیروزیست را در دستور کار داریم، لازم به ذکر است پرونده تالار نهاجا اکنون در کمیسیون ماده پنج نیز مطرح است که این توافق می تواند مشکل بخشی از سرانه‌های منطقه در بخش فضای سبز، فرهنگی و درمانی را حل کند.

شهربازی استاندارسازی شد/بهسازی و اصلاح نورپردازی برج آزادی

وی در خصوص سرانجام ایستگاه مترو ورزشگاه تختی نیز گفت: پایانه خط هفت مترو در محدوده ورزشگاه تختی بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌و در برنامه‌ها پایان امسال به عنوان زمان تکمیل آن مطرح شده البته این طرح نیاز به موارد زیادی استملاک موقت و دائم دارد و بخشی از معارض آن مربوط به ورزشگاه تختی است، طرحی که در یک گره ترافیکی مناسبی جانمایی شده و به تکمیل حمل‌ونقل عمومی در جنوب شرق تهران کمک می‌کند.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص آخرین وضعیت ایمنی بازار گل نیز تصریح کرد: قرار شد مشکل ناایمنی بازار حل شود و در این زمینه آتش نشانی دستورالعملی را صادر کرده‌ است، در مجموعه ۲.۵ هکتاری بازار گل، سه دستگاه، «شهرداری»، «وزارت راه و شهرسازی» و «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» ادعای مالکیت دارند و قرار شد که یک هیات پنج نفره مسأله را کارشناسی و قیمت گذاری کنند.

به گفته وی، درباره این محدوده باید وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر کاربری را به کمسیون ماده پنج ارائه دهد و مالکیت آن نیز پیگیری شود و بعد از مشخص شدن مالک، پول به حساب آن توسط دادگستری که پیش از این مبالغ توسط کاسبان و فعالان بازار به حساب دادگستری پرداخت شده بود، واریز شود تا ما در شهرداری برای آنها پروانه صادر کنیم. در موضوع ایمنی‌سازی نیز با دستورالعمل آتش نشانی بخش قبال توجهی از ایمن سازی سازه کنونی آن تامین شده همچنین با دانشگاه آزاد که در همجواری آن دارای زمین است صحبت شده که پارکینگ وسیعتری برای بازار گل فراهم شود.

شهربازی استاندارسازی شد/بهسازی و اصلاح نورپردازی برج آزادی

بهسازی نورپردازی برج آزادی
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره‌ به اهمیت و حساسیت برج آزادی به عنوان نماد پایتخت ایران از مرمت و بهسازی سیستم نورپردازی تک رنگ این بنای ملی خبر داد.

علی صارمی افت شدت نور وسوختن برخی لامپ‌های موجود را از جمله عیوب نوری این سازه برشمرد و افزود: عدم وجود لامپ در نورافکن، نقص در سیستم برق ‌رسانی، زاویه نامناسب چراغ‌ها و نیاز به اضافه کردن چراغ از دیگر مواردی بود که مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سیستم نورپردازی نیاز به اقدامات اساسی در سه گروه کلی از جمله اصلاح چراغ، اصلاح سیستم برق رسانی و اصلاح نصب داشت که در نهایت به شکل اصولی و مناسب انجام شد.

پایان عملیات مرمت روکش آسفالت معابر منتهی به ورزشگاه آزادی
شهردار منطقه۲۲ از پایان عملیات مرمت روکش آسفالت معبر منتهی به ورزشگاه آزادی خبر داد و افزود: همزمان با بازی تیم فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۲ عملیات آسفالت معبر اصلی منتهی به ورزشگاه آزادی مورد اجرا قرار گرفت.

مسعود نصرتی با اعلام این خبر اظهار داشت: این عملیات در کمتر از ۱۰ روز به همت و تلاش نیروهای اجرایی این معاونت به میزان یک هزار و ۱۰۰ تن آسفالت صورت گرفته است.

وی افزود: با همکاری سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران هزار تن آسفالت برای روکش معابر داخلی مجموعه ورزشی آزادی مورد استفاده قرار گرفته است.

شهربازی استاندارسازی شد/بهسازی و اصلاح نورپردازی برج آزادی

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: با توجه به حساسیت این رقابت ورزشی و نوسازی مجموعه ورزشی آزادی، این اقدام از سوی شهرداری تهران مورد اجرا قرار گرفته است.

نصرتی خاطرنشان کرد: همه معابر منتهی به مجموعه ورزشی آزادی نیز به همت نیروهای پرتلاش خدمات شهری و محیط زیست منطقه مورد رفت و روب قرار گرفت؛ همچنین فضای سبز اطراف ورزشگاه بازپیرایی شده است.

زمین های چمن ورزشی محلات غرب تهران نوسازی شد
شهردار منطقه ۲ اعلام کرد: زمین های چمن ورزشی محلات این منطقه با هدف استفاده بهینه از فضاهای موجود شهری و در راستای توسعه و نهادینه شدن فرهنگ ورزش بین جوانان و نوجوانان، نوسازی و ساماندهی شد.

مهدی صالحی، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: زمین‌های روباز و چمن مصنوعی محلات می‌توانند ایفاگر نقش مهمی در توسعه ورزش بین نوجوانان و جوانان باشند بر همین اساس زمین چمن مصنوعی و روباز محلات منطقه ۲ در قالب توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی ساماندهی شد.

وی افزود: در این راستا نسبت به نوسازی و ساماندهی ۲زمین چمن ورزشی در محلات مرزداران و سعادت آباد جهت استفاده شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان اقدام شد.

صالحی با بیان اینکه در این طرح ۱۴۰۰ متر مربع چمن مصنوعی زمین ورزشی بوستان آبشار و خیابان مهدی سوم تعویض شد، گفت: زمین های ورزشی روباز محلات بر اساس اولویت ها، ظرفیت و همچنین جمعیت ساکن برای استفاده جوانان احداث شده و با توجه به رویکرد محله محوری همزمان با تدوین سند توسعه محلات و شناسایی فرصت ها و نیازها توسعه فضاهای ورزشی در دستور کار قرار گرفت و امکاناتی مهیا شد تا شهروندان با کمترین هزینه و امکانات، سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha