۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85230346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دبیرکل ناتو: در آرزوی تحقق صلحی سریع در اوکراین هستیم

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با اشاره به دستاوردهای اندک اوکراین در ضدحملات علیه روسیه، نسبت به طولانی شدن جنگ در اوکراین هشدار داد و گفت که همه ما آرزوی صلحی سریع را داریم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه گاردین نوشت: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه ای که صبح امروز یکشنبه منتشر شد، هشدار داد در حالیکه کی‌یف به ضدحملات علیه روسیه ادامه می دهد، پایان سریعی برای جنگ اوکراین وجود نخواهد داشت.

وی افزود: «بیشتر جنگ ها از زمانی که برای اولین بار شروع می شوند، بیش از حد انتظار طول می کشند. بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم».

براساس گزارش ها، کی‌یف تا به امروز در ضدحملاتی که علیه روسیه از سه ماه پیش آغاز کرده، دستاورد چندانی نداشته است.

دبیرکل ناتو با اشاره به همین نتایج تاکید کرد: «همه ما آرزوی صلحی سریع را داریم. اما در عین حال باید بپذیریم: اگر رئیس جمهور [ولودیمیر] زلنسکی و اوکراینی ها دست از نبرد بردارند، دیگر کشورشان وجود نخواهد داشت».

وی سپس مدعی شد: «چنانچه رئیس جمهوری پوتین و روسیه سلاح های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت».

استولتنبرگ همچنین در مورد تمایل بسیار زیاد اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف نظامی گفت: «شکی نیست که اوکراین در نهایت در ناتو خواهد بود». وی سپس توضیح داد که کی‌یف در نشست سران این ائتلاف در ماه ژوئیه (در ویلینوس پایتخت لیتوانی) به ناتو نزدیکتر شده است.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی اضافه کرد: «زمانی که این جنگ به پایان برسد، ما به تضمین های امنیتی برای اوکراین نیاز داریم. در غیر این صورت، تاریخ ممکن است دوباره تکرار شود.»

در نشست ژوئیه (تیرماه) در ویلنیوس، رهبران ناتو بر سر پیوستن اوکراین به این ائتلاف پس از برآورده شدن شرایط خاص به توافق رسیدند و مقام های آمریکا و آلمان هم به صراحت اعلام کردند که این اصلاحات شامل اجرای قوانینی در اوکراین برای حفاظت از دموکراسی و حاکمیت قانون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha