۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85230347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار اصفهانی کارت ملی آماده شده خود را تحویل نگرفته‌اند

اصفهان -ایرنا - مدیر کل ثبت احوال اصفهان گفت: ۱۰۰ هزار قطعه کارت ملی هوشمند در این استان آماده تحویل به صاحبان آن‌هاست اما به هر دلیل این افراد به دفاتر پیشخوان مراجعه نکرده و آن را دریافت نکرده‌اند.

مجتبی یکتامنش روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون در استان اصفهان بالغ بر چهار میلیون درخواست کارت ملی هوشمند اخذ شده است که پوشش نزدیک به ۹۹ درصدی از جامعه هدف را در بردارد.

وی افزود: همچنین بالغ بر۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت ملی صادر و نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: متقاضیان کارت ملی هوشمند پیگیر دریافت کارت خود باشند و با مراجعه به سایت ncr.ir از وضعیت آماده بودن کارت ملی خود مطلع شوند.

یکتامنش در ادامه صحبت‌های خود به سامانه "سهیم" ثبت احوال اشاره کرد و گفت: در این سایتِ اطلاع‌رسانی، فرد قادر است اطلاعات خانوار خود را بررسی، تکمیل و در صورت لزوم اصلاح کند.

وی اضافه کرد: با توجه به ارائه خدمات دولتی بر اساس اطلاعات خانوار مثل واریز یارانه و سایر موارد، بروزرسانی این اطلاعات توسط سرپرست خانوار کمک ‌زیادی به دریافت خدمات دولتی در حال حاضر و در آینده می‌کند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان همچنین از اجرای طرح‌ ثبت یک شماره تلفن با مالکیت هر فرد در آینده نزدیک در پایگاه اطلاعات کشور خبر داد و افزود: در این طرح شماره تلفن همراه ویژه هر فرد با مالکیت خود شخص ثبت خواهد شد که پل ارتباطی مطمئن خدمات دولت با شخص خواهد بود.

یکتامنش در مورد مزایای اجرای "طرح کارت ملی هوشمند به عنوان جایگزین کارت بانکی هوشمند" نیز گفت: این کارت قابلیت‌های متعددی دارد که یکی از این قابلیت‌ها به عنوان مستر(اعتباری) کارت بودن، امکان استفاده از آن به عنوان کارهای بانکی است که در اولین گام تفاهم نامه اولیه با بانک ملی منعقد شده است.

وی در پایان اضافه کرد: برای انجام این هدف، نیاز به امکانات سخت‌افزاری و جدید در دستگاه‌های خودپرداز است و به‌زودی این امکان در تمامی بانک‌ها فراهم می‌شود.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha