۹۳ مدرسه و فضای آموزشی طی دولت سیزدهم در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس توسط رییس جمهور امروز از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم تاکنون ۹۳ پروژه با ۴۱۱ کلاس درس و اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان محمدی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی که با حضور همزمان ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، استاندار کرمانشاه و مدیران ارشد آموزش و پرورش استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: این ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) آماده بهره برداری است.

وی همچنین از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیز مدارس و فضاهای آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد: تاکنون فقط ۵۵۰ میلیارد ریال برای تجهیزات سیستم گرمایشی مدارس و فضاهای اداری و آموزشی استان هزینه شده است.

۹۳ مدرسه و فضای آموزشی طی دولت سیزدهم در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است

محمدی در بخش دیگر از صحبت های خود به عملکرد خوب آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال تحصیلی (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته؛ آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شاخص های بسیاری رتبه اول و برتر کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور امسال؛ از استاندار کرمانشاه خواست در سطح شهرستان ها برای تعمیر و نگهداری مدارس و تجهیز آنان، تخصیص حدقل ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی را به این اداره کل در دستور کار قرار دهند.

رویکرد اصلی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ تربیتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ در بخش دیگری از سخنان خود؛ رویکرد اصلی سال تحصیلی جدید را بر اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش مانند سال گذشته با شعار «همه یکصدا، ایران قوی» و «مدرسه قوی ، ایران قوی» تربیتی عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش؛ دانش آموزان را اولاد خود می داند؛ اصول تربیتی در این رویکرد را بر سه پایه؛ مدرسه محوری، احیای تمام ارکان موثر و اثرگذار بر تربیت دانش آموزان و نقش سپاری به دانش آموزان اعلام کرد.

وی همچنین گفت: برای پیاده کردن این اصول بر چند فعالیت مهم باید متمرکز شویم, اول خرد ورزی و خود مراقبتی در قالب جلسات پرسش و پاسخ و گفت و گو، دوم؛ تقویت ایمان بر تاکید بر نقش محوری قرآن عترت و نماز، سوم امید آفرینی با معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای دانش آموزان در قالب اردو راهیان نور و اردوهای علم و پیشرفت، چهارم تقویت روحیه ایرانی - اسلامی از طریق تشکل های مختلف دانش آموزی پنجم ایجاد شور، نشاط و شادابی از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی بین دانش آموزان.

اول مهر زنگ بازگشایی مدارس به صدا در خواهد آمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود، به برنامه های بازگشایی مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۲۹ شهریورماه ماه "برنامه " جشن شکوفه ها" برای دانش آموزان پایه اول در سطح مدارس ابتدایی برگزار می شود.

محمدی همچنین بیان داشت: در اول مهر" زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس با حضور تمام مسئولان ارشد استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه های مختلف جشن بازگشایی مدارس در سوم مهر، همزمان آغاز امامت امام زمان (عج) در سطح مدارس و جشن "غنچه ها" را برای کودکستان ها استان در ۱۶ مهر اشاره کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم؛ چهار مدرسه با ۱۶ هزار کلاس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha