«مازندران» سربلند از میزبانی میلیونی مسافران

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85230362
«مازندران» سربلند از میزبانی میلیونی مسافران

ساری - ایرنا - "مازندران در طول سال میزبان حضور مسافران بی شماری است"‌ این بخشی از صحبت قاطبه مسوولان کشوری و استانی در بیان مهمان‌نوازی مازندرانی ها از هموطنانی که به این خطه از شمال می آیند، است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، ‌ وجود جنگل های انبوه و سرسبز هیرکانی، ‌بیش از ۴۰۰ کیومتر ساحل و آب و هوای دلنشین به همراه وجود سه هزار اثر میراثی و تاریخی در مازندران، این استان را به کانون و مقصد سفر بسیاری از هموطنان کند.

البته این فراوانی حضور مسافران در واکاوی آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خوبی نمایان است به طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون بیشتر از ۷۰ میلیون نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی استان شامل هتل ها، ‌متل ها و مهمانپذیرها ثبت شده است.

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که در مدت ۱۸۶ روز سپری شده از سال ۱۴۰۲ روز به طور میانگین روزانه بیشتر از ۳۶۰ هزار نفر شب اقامت مسافر در مازندران رقم خورده است. البته باید این را نیز در نظر داشت این حجم حضور و اقامت مسافران در مازندران در برخی روزها بویژه تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی همچون تعطیلات سه روز اخیر این میزان فراتر از رقم اعلام شده است.

اما اینکه چطور مازندران با بیش از۲۳ هزار کیلومترمربع وسعت که از نظر وسعت رتبه هجدهم کشور را دارد توانسته میزبانی این حجم از جمعیت مسافران را به شایستگی انجام دهد حول محور فعالیت و برنامه ریزان مدیران می چرخد.

مساله ای که در تعطیلات سه روزه اخیر نمودار شده است و پیش از آغاز سفرها مسوولان ستاد اجرایی خدمات سفر پای کار شدند و در این زمینه تلاش کردند.

به طوریکه پیش از آغاز سفرها جلسه ای به ریاست معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران که ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر را نیز برعهده دارد برگزار و در آن تصمیم گیری های لازم در این خصوص اتخاذ شد.

روح الله سلگی در این جلسه که ۲۰ شهریورماه برگزار شد با اشاره به اهمیت تلاش مدیران دستگاه‌ها در خدمت رسانی به مسافران اظهار کرد: به دستور استاندار مازندران تا پایان تابستان مرخصی فرمانداران و مدیران کل دستگاه ها با هدف خدمت رسانی به مسافران لغو شده است.
وی از تامین نیازمندی های مسافران در این استان خبر داد وافزود: در این راستا روزانه ۵۰۰تن گوشت مرغ در شهرهای ساحلی مازندران توزیع خواهد شد.
معاون استاندار مازندران یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی صورت گرفته در زمینه توزیع آرد و سوخت مورد نیاز مسافران استان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.
این مقام مسوول، در زمینه اسکان مسافران خاطر نشان کرد: با توجه به ناپایداری احتمالی شرایط جوی در تعطیلات پیش رو فرمانداران استان موظفند از ظرفیت سالن های ورزشی برای اسکان مسافران استفاده کنند.
این مسئول با اشاره به کمبود پول در خودپردازهای بانکی استان بر لزوم همکاری بانکها برای رفع این مشکل تاکید کرد.

 «مازندران» سربلند از میزبانی میلیونی مسافران
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران روز یکشنبه و در پایان سفرهای اخیر به خبرنگار ایرنا گفت :‌ پس از فروکش کردن کرونا حجم بالای مسافران به استان سرازیر شده است.

روح الله سلگی افزود :‌ به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون بیشتر از ۷۰ میلیون نفر شب اقامت مسافر در این استان ثبت شده است.

وی این میزان حضور و اقامت مسافران در مازندران را به نوعی رکوردزنی در این زمینه دانست و ادامه داد:‌ توقف سه ساله سفرها بدلیل شیوع کرونا باعث شد امسال، سال پربار سفر برای استان مازندران باشد به طوریکه آمارهای حضور مسافر این موضوع را تایید می کند.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی مازندران با اشاره به تابستان و فصل سفر در کشور اظهار داشت:‌ از ابتدای تابستان تاکنون نیز حدود ۴۰ میلیون نفر شب اقامت مسافر در مازندران ثبت شده است که این رقم نیز بیانگر استقبال و رغبت بالای مردم برای سفر به این استان است.

وی ادامه داد :‌همانطور که پیش بینی شد در تعطیلات سه روز اخیر نیز شاهد حضور تعداد زیادی مسافر در این استان بودیم به طوریکه فقط از ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه بیشتر از سه میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده است.

به گفته سلگی علاوه بر تعطیلات سه روزه اخیر بلکه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر طی سال حضور فعالی دارند تا نقص یا کمبودی در ارائه خدمات ایجاد نشود و مسافران بدون دغدغه و با کمترین سختی در این استان حضور داشته باشند.

وی همچنین به انجام اقدامات برای کاهش غریق در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد:‌ ابلاغ و معرفی استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر را می توان سرآغاز برنامه ریزی ها در این زمینه عنوان کرد. پیش از این و در سالهای قبل مسوولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

معاون استاندار مازندران گفت: همسو با این ابلاغیه و دیگر تصمیمات مسوولان ارشد مازندران برای کاهش میزان غریق در دریای خزر گامهای بعدی برداشته شد و از جمله این اقدام به صف شدن ناجیان غریق زودتر از موعد مقرر اجرای طرح سالمسازی دریا است. به طوریکه طی سالهای اخیر ناجیان غریق از اول تیرماه در سواحل دریا مستقر می شدند اما این زمان به یک ماه زودتر تغییر کرد و ۶۰۰ ناجی غریق از اول خرداد ماه در سواحل مستقر شدند.

وی گفت :‌این اقدامات باعث شد تا بیشتر از یک هزار غریق توسط ناجیان غریق نجات یافتند و از مرگ حتمی نجات یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha