۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85230508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۶۸ درصدی ورودی زندان‌های قزوین

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85230508
کاهش ۶۸ درصدی ورودی زندان‌های قزوین

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش ۶۸ درصدی ورودی زندان‌های این استان با اجرای پویش "می‌بخشم به عشق ابوالفضل (ع)" خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین،‌ "حسین رجبی" روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این کاهش آمار به علت رضایت ۲ هزار و ۱۳ مورد شکایت در مراجع رسیدگی بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این پویش شاهد افزایش ۲۸ درصدی صلح و سازش در پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که این مساله بیانگر تاثیر پویش موصوف و توجه به باورهای دینی و ارزشی و مشارکت حداکثری مردم استان است.

رجبی تصریح کرد: کاهش آمار ورودی زندانیان در حالی ایجاد شده که دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با افزایش ۹۹ درصدی ورودی پرونده ها روبرو بوده است.

این مقام قضایی به افزایش هشت درصدی میزان رضایت در پرونده‌های شورای حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: در دادسرای مرکز استان علاوه بر این میزان شاهد افزایش ۲۸ درصدی رضایت در مراجع انتظامی سطح شهرستان قزوین هستیم.

گفتنی است، پویش "می‌بخشم به عشق ابوالفضل (ع)" به ابتکار دادستان مرکز استان و از ماه محرم امسال آغاز و تا اربعین حسینی ادامه داشت.

براساس این پویش، تمامی شکات پرونده های موجود در دادسرا جهت بهره مندی از معنویات این ۲ ماه با مراجعه به شعب قضایی استان رضایت خویش به شکایات مطرح شده را را اعلام کردند.

دستگیری سه هنجارشکن و مزاحمت برای آمران به معروف در قزوین

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین همچنین خبر دستگیری سه هنجارشکن در پارک ملت این استان را داد و اظهار کرد: شب گذشته آمرین به معروف و ناهیان از منکر به همراه ماموران کلانتری ۱۱ مدرس قزوین مبنی بر اینکه سه نفر را در پارک ملت مشاهده کرده اند که یکی از آنها زن بوده، رفتارهای هنجارشکنانه داشته اند.

پس از تذکرات لسانی به زن هنجارشکن، علاوه بر تمرد صورت گرفته و بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر،‌ همراهان وی نیز که نه تنها ابراز پشیمانی حاصل نکردند، بلکه ضمن توهین، به قصد ضرب و جرحِ آمر به معروف هجوم آورده و مانع از این فریضه مهم می‌شوند.

در نهایت و براساس قانون، هنجارشکنان دستگیر و برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

روابط عمومی دارسرای عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد که آرامش و نظم روانی جامعه از ارکان امنیت بوده و دادستانی مرکز استان قزوین با مخلان و برهم‌ زنندگان امنیت جامعه با اشد مجازات رفتار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha