هنرنمایی والی‌زاده در بلگراد/ شکست امامی و آذرپیرا برابر حریفان روسی و آمریکایی

تهران- ایرنا- یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا آزادکاران وزن‌های ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست برابر حریفانی از روسیه و آمریکا از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند. میلادر والی‌زاده نماینده کشورمان با برتری برابر حریفی از جمهوری آذربایجان راهی یک چهارم نهایی شد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

این پیکارها امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار وزن دوم شامل ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد.

در مسابقات روز دوم میلاد والی‌زاده در وزن ۵۷، یونس امامی در وزن ۷۴، محمد نخودی در وزن ۷۹ و امیرعلی آذرپیرا به عنوان نماینده ایران برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت.

امیرعلی آذرپیرا نخستین نماینده ایران بود که گام به روی تشک مبارزه گذاشت. قهرمان امیدهای جهان که در این رقابت‌ها جایگزین کامران قاسمپور شده در نخستین تجربه جهانی خود در رده سنی بزرگسالان برابر چانگ کره‌ای با اقتدار به برتری رسید. امیرعلی در این دیدار موفق شد نماینده کره‌ را با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر شکست دهد.

امیرعلی آذرپیرا دارنده طلای امیدهای جهان در این مرحله به مصاف زاهید والنسیا رفت که متاسفانه با ارایه یک کشتی بحث بر انگیز با نتیجه ۱۲ بر ۹ شکست خورد و باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی حریفش در فینال در جدول بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود. آذرپیرا سابقه پیروزی برابر زاهد والنسیا را دارد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم،علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد. نماینده کشورمان در این مرحله رودروی زائوربیک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه رفت که نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان باید منتظر باشد در صورت راهیابی سیداکوف در فینال در جدول شانس مجدد به مصاف حریفان برود.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد. نماینده کشورمان در این مرحله و در یک کشتی سخت و حساس علی‌عباس رضازاده دارنده طلای اروپا از جمهوری آذربایجان را ۸ بر ۴ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

والی‌زاده آزادکار فریدونکاری تیم ملی در این مرحله باید به مصاف زلیمخان آباکاروف دارنده طلای جهان در سال ۲۰۲۲ از آلبانی برود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۷ شرکت کننده دارد، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم رمضان ساری از ترکیه را ۹ بر ۴ شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. دارنده ۲ مدال نقره جهان در مرحله بعد باید به مصاف احمد عثمان‌اف از روسیه برود.

در روز نخست این مسابقات سه نماینده ایران موفق به حضور در فینال اوزان مختلف شدند. امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰، حسن یزدانی در وزن ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم فینالیست های روز نخست ایران بودند. در این روز رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم با شکست برابر حریف ژاپنی از دور مسابقات کنار رفت.

از نکات جالب روز دوم می‌توان به شکست فرانک چامیزو آزادکار کوبایی‌الاصل و عنوان‌دار ایتالیا با نتیجه ۷ بر ۲ برابر تاکاتانی از ژاپن و همچنین کادی ماگمادوف نایب قهرمان المپیک از بلاروس با نتیجه ۷ بر ۶ برابر نماینده یونان اشاره کرد. این ۲ آزادکار در وزن ۷۴ کیلوگرم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha