خط کشی سیاسی در دفاع مقدس ظلم به فرهنگ ایثار و شهادت است

شیراز – ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: هر کس در مورد دفاع مقدس خط کشی سیاسی کند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ظلم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سعید کوشکی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دفاع مقدس فارغ از هر خط کشی سیاسی و متعلق به یک ملت است که تابع یک امام بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مقوله‌ای تربیتی است که در ابتدا باید در فضای خانواده و مدرسه به نسل امروز جامعه منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: سبک زندگی شهدا باید با استفاده از سبک‌ها و ابزارهای نو مانند کلیپ‌های کوتاه و گزیده به جوانان و نوجوانان انعکاس داده شود.

کوشکی در ارتباط با برنامه‌های امسال هفته گرامیداشت دفاع مقدس در فارس عنوان کرد: یکی از رویکردهای این آیین‌ها تجلیل و تکریم از همسران ایثارگران و شهدا و بانوان فعال در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در حدود پنج‌هزار نقطه فارس برگزار می‌شود، اضافه کرد: بنا بر منویات رهبر معظم انقلاب این ایام باید توام با برپایی جشن و جشنواره گرامی ‍‌داشته شود.

کوشکی امسال این آیین‌ها از ۲۹ شهریور ماه با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در محضر رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود و پس از آن در فارس ۱۱ شب برنامه پخش زنده از شبکه استانی صدا و سیما از محل موزه دفاع مقدس شیراز تدارک دیده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه خبرنگاران فعال‌ترین عنصر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: امسال یک شب برنامه تلوزیونی اصحاب رسانه تهیه و در هفته پیش رو از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: شهدا برای معرفی شدن به ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که نیاز داریم این شخصیت‌ها را به نسل جوان و نوجوان خود معرفی کنیم چرا که با جدی گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت آسایش، آرامش، فرهنگ، تمدنن و فهم جامعه بهبود پیدا می‌کند.

خط کشی سیاسی در دفاع مقدس ظلم به فرهنگ ایثار و شهادت است

دشمن پس از انقلاب اسلامی ۲۸ جنگ علیه ملت ایران ترتیب داد

کوشکی بیان کرد: سه ماه نخست جنگ تحمیلی وضعیت کشور همه غم و ماتم بود اما رفته رفته با مجاهدت رزمندگان اسلام شرایط بهبود پیدا کرد و پیروزی نصیب ملت ایران شد.

وی اذعان کرد: پس از آن دشمن ۲۸ جنگ را علیه ملت ایران به راه انداخت که در همه آنها شکست خورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: جنگ ترکیبی اخیر دشوارتر از این جنگ‌ها است اما باز هم پیروزی ازآن ملت ایران خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha