اورژانس نیشابور بیش از هزار ماموریت در دهه پایانی ماه صفر انجام داد

مشهد- ایرنا- سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: هزار و ۴۶ مورد از تماسهای مردمی برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ نیشابور در دهه پایانی ماه صفر از ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه امسال منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است.

سید حمید حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی سه هزار و ۷۲۲ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ شهرستان نیشابور برقرار شده است که ۴۸۹ مورد از این تماسها مشاوره‌ای و ۳۶۲ تماس مزاحمتی بوده و بیش از ۲۸ درصد از این تماس ها منجر به ماموریت شده است.

وی با بیان این که این ماموریت‌ها ۲۲ نفر فوتی و هزار و ۴۹۱ مصدوم و بیمار داشته است ادامه داد: از این تعداد بیمار و مصدوم ۱۲۰ نفر در محل به صورت سرپایی درمان و هزار و ۳۷۱ مصدوم و بیمار به بیمارستان منتقل شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: همچنین در این مدت ۳۰ درصد از ماموریت‌ها معادل ۴۴۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که در این شهرستان رخ داده و منجر به مصدومیت ۳۹۸ نفر شده است.

حسینی با بیان این که ۲۰ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی در محل حادثه توسط کارشناسان اورژانس درمان شدند افزود: ۳۲۵ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی نیز به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند و ۵۳ نفر از مصدومان با رضایت خود از انتقال به بیمارستان انصراف دادند.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha