جنگلبان مصدوم توسط قاچاقچیان، تحت عمل جراحی قرار گرفت
عکس تزیینی است

اصفهان_ایرنا_فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در پی درگیر شدن ماموران جنگلبانی با قاچاقچیان چوب در منطقه "سِجزی" استان؛ جنگلبان مجروح شده توسط قاچاقچیان، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،سرهنگ علیرضا طاهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در باره جزییات سرقت چوب از منابع طبیعی منطقه حفاظت شده "سِجزی" توسط قاچاقچیان گفت: بامداد روز جمعه ۲۴ شهریور جاری پنج نفر از نیروهای یگان منابع طبیعی در حال گشت در تاغزارهای شرق استان بودند که متوجه حضور سارقان چوب در منطقه شدند.

وی افزود: قاچاقچیان سه نفر بودند که با خودروی سمند خود در حال جمع‌آوری چوب‌ بودند که متوجه حضور ماموران شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان تصریح کرد: قاچاقچیان هنگام فرار از صحنه؛ یکی از ماموران یگان حفاظت را با خودرو زیر گرفته و سبب جراحت شدید او از ناحیه استخوان لگن و مهره‌های کمرش شدند.

سرهنگ طاهری اضافه کرد: جنگلبان مصدوم تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

وی افزود: یکی از قاچاقچیان شناسایی و دستگیر شده است اما دو نفر دیگر متواری هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان یادآور شد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله چوب‌های تاغ را با خودروی خود جابه‌جا کنند که خودروی آنان نیز توقیف شده است.

طاهری تاکید کرد: پرونده‌ای برای قاچاقچیان تشکیل شده است و ما بدنبال دستگیری دو سارق دیگر هستیم.

وی اظهار داشت: به محض ورود افراد ناشناس به مراتع استان؛ ماموران یگان حفاظت با آنها برخورد می‌کنند و تاکنون نیز دستگیری‌های زیادی صورت گرفته است.

طاهری افزود: تاکنون ۳۰۰ پرونده در باره سرقت چوب و تاغ علیه قاچاقچیان تشکیل و جریمه‌های سنگینی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

جنگلبان مصدوم توسط قاچاقچیان، تحت عمل جراحی قرار گرفت

به ازاء هر ۱۰۰ هزار هکتار مرتع در اصفهان یک نیروی انسانی داریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز در این باره گفت: در پنج سال گذشته ۲۰۰ تُن زغال و یکهزار و۵۰۰ تُن چوب بلوط و تاغ از استان‌های مجاور کشف شده است.

ابوطالب امینی افزود: در استان اصفهان بطورکلی ۷۰ نیروی حفاظت از منابع طبیعی داریم که به نسبت استاندارد جهانی، رقم بسیار پایینی است زیرا باید به ازاء هر ۲ هزار هکتار مرتع، یک نیرو حفاظتی موجود باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان تصریح کرد: برای مراتعی همچون اصفهان این تعداد باید به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک مامور باشد در حالی که اکنون به ازاء هر یکصد هزار هکتار مرتع یک نیرو وجود دارد که کمبود نیرو و تجهیزات مورد نیاز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مشهود است.

به گزارش ایرنا؛ شدیدترین نقطه بحرانی استان اصفهان در دشت سِجزی به وسعت ۴۳ هزار هکتار در شرق شهرستان اصفهان است که ۳۰ هزار هکتار آن را زمین‌های بیابانی را تشکیل می‌دهد که هر سال برای کنترل زیرگردهای آن گیاه تاغ با زحمت و هزینه زیاد در مراتع آن کاشته می شود.

تاغ‌، گیاهی درختچه‌ای از تیرهٔ تاج‌خروسان است که بدلیل مقاومت زیاد در برابر خشکی و گرما و بخاطر ریشه‌های گسترده‌اش برای جلوگیری از گسترش کویر استفاده می‌شود.

شهر سِجزی در ۳۵ کیلومتری شرق استان و در کنار جاده ترانزیتی اصفهان – نایین و در حاشیه کویر مرکزی ایران(کویر لوت) قرار گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha