۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85230594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش گرد و غبار در خواف نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است

گناباد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت:‌ اجرای طرحهای کاهش گرد و غبار در این شهرستان نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سعید شفیعیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در این راستا چند طرح از جمله احداث ایستگاه سیار پایش گرد و غبار برای نظارت بر معادن، اجرای برنامه های زیست محیطی در عرصه های منطقه حفاظت شده «سیرخون» شهرستان خواف تهیه و برای اختصاص اعتبار و اجرا به مسوولان استانی ارسال شده است.

وی ادامه داد:‌ بر اساس مصوبه کارگروه گرد و غبار خراسان رضوی اعتبارات حوزه گرد و غبار استان خراسان رضوی طی امسال تنها به شهرستانهای خواف و سرخس اختصاص یافته است و در قالب این مصوبه برای کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی وظایفی تعریف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف با اشاره به تخصیص ۱۴ میلیارد ریال در حوزه پایش و کنترل گرد و غبار تصریح کرد:‌ این میزان اعتبار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود پنج برابر افزایش یافته است.

وی گفت:‌ ۵۰ درصد اعتبار فوق از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان خراسان رضوی تخصیص یافته است.

شفیعیان بیان کرد:‌ با صرف بقیه این اعتبار طرحهای آبرسانی منطقه حفاظت شده سیرخون خواف به ۲۰۵ هکتار افزایش پیدا کرد.

وی حفاظت و قرق از یک هزار و ۸۵۰ هکتار عرصه های حفاظت شده و آبیاری و نگهداری سنواتی ۲۰۰ هکتار عرصه های کاشته شده در عرصه های زیست محیطی خواف را از دیگر طرحهای اجرایی از محل اعتبارات سال گذشته کاهش گرد و غبار در این شهرستان برشمرد.

خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار می باشد و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش می باشد.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha