۱۵ مدرسه همزمان با کشور در استان سمنان بهره‌برداری شد

سمنان- ایرنا- همزمان با سراسر کشور و در آیینی با حضور ویدئوکنفرانسی آیت الله رئیسی رییس جمهور، در استان سمنان ۱۵ طرح نظام تعلیم و تربیت بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار سمنان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری گفت: خانواده و آموزش و پرورش ۲ بازوی توانمند برای رشد نسل آینده هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی پیشاپیش فرارسیدن سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به فعالان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت استان تبریک‌ گفت و بابت‌ تمام‌ کوشش های صادقانه آنان قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در سطح جامعه بسیار سازنده است، افزود: هرچه در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه گذاری مطلوب و ضروری است.

۱۵ مدرسه همزمان با کشور در استان سمنان بهره‌برداری شد

هاشمی با اشاره به اینکه در بحث نوسازی، تجهیز و مقاوم سازی مدارس و راه اندازی مدارس جدید، استان سمنان با مشارکت خیران عملکرد مطلوب دارد، تاکرد کرد: ۱۵ پروژه آموزشی و پرورشی استان طی این آیین به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در بحث تولید محتوا و ارتباط گیری مدیران مدارس با دانش آموزان نیز در استان سمنان اقدامات به خوبی در حال انجام است.

استاندار سمنان یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای تحقق تاکیدهای رییس جمهور در خصوص افزایش بهره وری در آموزش و پرورش و به ویژه در مدارس استان در دستور کار قرار گیرد.

۵۰ کلاس درس به مدارس استان افزوده شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان درباره طرحهای افتتاحی امروز به ایرنا گفت: در قالب این طرح ها ۵۰ کلاس درس به نظام تعلیم و تربیت در استان افزوده شد.

امیرحسین قزوینیان افزود: زیربنای تعداد طرح های افتتاحی امروز در استان سمنان در مجموع هشت هزار و ۱۶۳ مترمربع است و ۷۰ درصد این طرح ها از طریق مردمی‌‍سازی به سرانجم رسیده است.

استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در یکهزار واحد آموزشی دارد.

طبق اعلام آموزش و پرورش استان سمنان، بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مدرسه می‌روند و به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده می شوند، این تعداد کلاس اولی در ۴۵۸ مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد.

طبق گزارش‌ها هشت هزار و ۶۴۰ نوآموز در بیش از ۳۰۰ پیش‌دبستانی استان سمنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha