یک میلیون سند از شهدا و رزمندگان گیلانی به سامانه دفاع مقدس ارسال شد

رشت - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس گیلان گفت: تاکنون یک میلیون اسناد مختلف اعم از وصیتنامه شهدا، نامه‌های آزادگان، دلنوشته و عکس به سامانه جامع اسنادی دفاع مقدس استان ارسال شده و آماده بارگذاری است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن حبیبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت اظهار کرد: یکی از مشکلات، دسترسی به اسناد دفاع مقدس بود که هم اینک با ایجاد سامانه جامع اسنادی دفاع مقدس این مشکل برطرف می شود.

وی بیان کرد: همچنین قرار است کتاب دانشنامه دفاع مقدس گیلان تا سال ۱۴۰۴ در پنج جلد ۵۰۰ صفحه ای چاپ شود که این اثر ماحصل تلاش های سه کارگروه شهدای فرمانده، کارگروه فرهنگی و اجتماعی و کارگروه جغرافیا و دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه گیلان از استانهای شمالی و بیش از هزار کیلومتر با جبهه ها فاصله داشت اما این خطه هشت هزار شهید نثار انقلاب اسلامی کرد ضمن اینکه گیلان ۲۲هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس گیلان ادامه داد: همچنین یک هزار و ۵۱۳ کامیون کمکهای مردمی به جبهه های نبرد حق علیه باطل توسط مردم استان نشان از انسجام اجتماعی این خطه داشت که امروز بیش از هر زمان نیازمند آن انسجام و وحدت هستیم.

برپایی چهار هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

سرهنگ حبیبی به برنامه های دفاع مقدس در گیلان اشاره و اضافه کرد: بیش از چهار هزار برنامه در بخش‌های مختلف طی هفته دفاع مقدس جاری در گیلان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده با اولویت بانوان، برپایی یادواره شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری، اجرای تئاتر خیابانی، بیان خاطرات دفاع مقدس توسط فرماندهان در نماز جمعه، افتتاح یادمان های شهدای گمنام و گلباران مزار شهدا ار مهمترین این برنامه ها می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس گیلان به تاثیر بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بانوان زیادی از گیلان در بخشهای پشتیبانی و امداد و درمان حضور می یافتند، ۳۲۰ رزمنده بانو از استان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و گیلان سه بانوی آزاده نیز دارد.

وی بیان کرد: به همین دلیل در طول سال از ۳۰ هزار رزمنده پیشکسوت، همسران و مادران شهدا، بانوان رزمنده گیلان و همچنین بانوانی که در بخشهای مختلف دوران دفاع مقدس همچون امداد و درمان و پشتیبانی فعالیت داشتند، تجلیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha