بهسازی جاده‌های خراسان رضوی و قدردانی رییس جمهور

مشهد- ایرنا- رییس جمهور در سفر جمعه گذشته خود به مشهد در جمع مدیران خراسان رضوی از بهسازی جاده‌های این استان قدردانی کرد، طرحی که به مطالبه مهم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تبدیل و دغدغه چندین ساله مسوولان این خطه شده بود.

به گزارش ایرنا، آن گونه که استانداری خراسان رضوی گزارش داده است آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مدیران استانی گفت: اجرای هزار و ۲۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در حدود یکسال، اقدام بزرگی است که جای تشکر دارد.

همچنین استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد زائران در دهه آخر صفر امسال از جاده های خراسان رضوی به مشهد آمدند و ساماندهی راه های زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: باتوجه به فرسودگی راه های استان خراسان رضوی، یک اقدام تحولی در این حوزه برنامه ریزی شد و هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده های استان روکش آسفالت شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ادامه این حرکت تحولی برای بهسازی راه های استان هستیم چرا که در این حوزه عقب ماندگی های قبلی را باید با سرعت بیشتری جبران کند.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: این موضوع مصوبه سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی بود و حوزه عمرانی همه تلاش خود را به کار گرفت تا با یک حرکت رو به جلو، کاری جهادی را رقم بزند.

هدفگذاری برای روکش آسفالت سه هزار کیلومتر جاده

نظری تلاش حوزه عمرانی استان و راهداری و حمل و نقل جاده ای را در این زمینه ارزشمند خواند و گفت: هدف گذاری انجام شده این است که تا سه هزار کیلومتر از جاده های استان روکش آسفالت و لکه گیری شود تا میانگین کیفیت راه های خراسان رضوی رشد قابل توجهی داشته باشد.

اما باید دید که چرا وضعیت راه های خراسان رضوی به کانون توجه مدیران کشوری و استانی تبدیل شد و سفر فروردین ماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به مشهد مصوبات مناسبی در این خصوص داشت؟

مطابق گزارش های متعددی که از سالهای دهه ۹۰ تا پارسال در ایرنا منتشر شده، نیمی از راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی این استان طبق گزارشها در سال ۹۹ نیازمند ترمیم و روکش آسفالت بوده است که با گذشت چند سال راهداری خراسان رضوی پارسال اعلام کرد که ۷۰ درصد راه های استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.

بیشتر بخوانید:

۵۵ درصد راههای خراسان رضوی نیازمند ترمیم است

۷۰ درصد جاده باغچه - سبزوار نیازمند ترمیم است

حال و روز جاده های استان به گونه ای بود که موجی از نارضایی، رانندگان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و زائران حضرت رضا(ع) را فرا گرفته بود.

مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اعلام کرده بود که بخش عمده ای از شکایات روزانه مردم در تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری، مربوط به وضعیت نامناسب آسفالت راه های استان بوده است.

پس از سفر فروردین ۱۴۰۱ رییس جمهور به خراسان رضوی و با توجه به اولویت ترمیم راه‌های استان در بعد محلی و ملی، بخشی از مصوبات سفر به ترمیم راه های اصلی خراسان رضوی اختصاص یافت.

بهسازی جاده‌های خراسان رضوی و قدردانی رییس جمهور

۶۰ ماه ترمیم آسفالت در خراسان رضوی ۱۶ ماهه به ثمر نشست

مرداد امسال بود که معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از بی توجهی رسانه ها به اقدامات راهداری در طرح مهم بهسازی جاده های خراسان رضوی انتقاد کرد و در تشریح این طرح گفت: هزار کیلومتر از راه های استان در فعالیت ۱۶ ماه گذشته دولت سیزدهم ترمیم شده که این رقم معادل ۶۰ ماه روکش آسفالت پیش از فعالیت دولت سیزدهم است.

علیرضا خجسته افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان روکش آسفالت و لکه گیری شده است.

وی ادامه داد: آسفالت مصرف شده برای این طرح عظیم حدود ۸۰۰ هزار تن بوده است و خوشبختانه این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اعتبار هزینه شده برای روکش آسفالت راه های استان در این طرح جهادی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که هفت هزار میلیارد ریال آن از محل مصوبات سفر فروردین پارسال رییس جمهور به استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده هزینه ترمیم آسفالت راه های استان از اعتبارات تخصیص یافته از سازمان راهداری بوده است و البته تامین قیر این طرح توسط دولت نیز از دیگر عوامل تسریع در اجرای طرح‌های یاد شده است.

بهسازی جاده‌های خراسان رضوی و قدردانی رییس جمهور

هزینه ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای ایمنی و بهسازی راه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: در مجموع امسال و پارسال هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده های استان لکه گیری و روکش آسفالت شده است.

جعفر شهامت افزود: نصب ۱۲ هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، تامین روشنایی ۵۰ نقطه از راه های استان و خط کشی سه هزار کیلومتر و تامین روشنایی طولی ۲۸ کیلومتر از راه های استان در راستای ایمن سازی راه ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات این اداره کل برای بهسازی و ایمن سازی هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان طی یکسال بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال ارزشگذاری شده است.

بهسازی جاده‌های خراسان رضوی و قدردانی رییس جمهور

در حالی که سالهای قبل تامین بودجه های چند هزار میلیارد تومانی برای راهداری استان محال و غیرممکن به نظر می رسید امسال به لطف شناخت صحیح اولویت ها در سفر استانی رییس جمهور و مصوبات سفر، در حوزه روکش آسفالت راهها شاهد تحولی در وضعیت راه های خراسان رضوی با میلیونها زائر و مسافر سالانه هستیم.

آنگونه که مسوولان راهداری گفته اند اجرای طرح روکش و بهسازی آسفالت هزار کیلومتر دوم جاده های استان نیز آغاز شده است و به لطف تامین بودجه ای که سازمان راهداری از اعتبارات ملی تخصیص داده است روند ترمیم جاده ها در سال جاری ادامه خواهد یافت.

تلاش راهداری خراسان رضوی با رایزنی مسوولان استانی و حمایت بودجه ای سازمان راهداری، تحول بزرگی در جاده ها ایجاد کرد که دستاورد هزار کیلومتر بهسازی تحسین رییس جمهور را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید:

راهداری خراسان رضوی در مصرف آسفالت برای بهسازی جاده رکورد زد

۲ هزار و ۳۵۰ کیلومتر از راههای خراسان رضوی در حال بهسازی است

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha