۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۱۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85230676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۸۴۶ نفر در خراسان جنوبی برای نذر خون مراجعه کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پویش نذر خون از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر اجرا شد و در این مدت چهار هزار و ۸۴۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند.

کامبیز مهدی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش از ۲۸ تیر شروع شد و تا ۲۳ شهریور ماه ادامه داشت که از این تعداد ۱۴۲ نفر برای اهدای پلاکت، چهار هزار و ۷۰۴ نفر هم برای اهدای خون مراجعه داشتند.

وی گفت: از این تعداد ۱۱۹ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند، سه هزار و ۸۹۷ نفر هم خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: اهداکنندگان شامل سه هزار و ۶۲۴ نفر مرد و ۲۷۳ نفر زن بودند، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر هم جزو اهداکنندگان مستمر خون در استان محسوب می‌شوند.

وی گفت: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۳۳۰ نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی‌زاده افزود: سال‌های گذشته تعداد اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا بیشتر بود اما روزهای قبل آن با کاهش آمار مواجه می‌شدیم که برگزاری چنین پویش‌هایی حضور اهداکنندگان را در ابتدای ماه محرم پررنگ‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی گروه خونی مردم خراسان جنوبی با ۳۳ درصد مربوط به گروه خونی O مثبت است، گروه خونی A مثبت با ۲۷ درصد و گروه خونی B مثبت با ۲۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: کمترین فراوانی گروه خونی نیز با یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha