۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85230702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معدوم سازی یک هزار و ۳۵۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام

ایلام- ایرنا - رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ایلام گفت: یک هزار و ۳۵۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایام اربعین توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شد.

محمد حسین ابراهیم پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازدیدهای نظارتی دامپزشکی یک هزار و ۵۰۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط، ۷۸ مورد اخطاریه بهداشتی، معرفی ۴۴ متخلف به مراجع قضایی، پلمب سه واحد و ۶۴ مورد نمونه گیری انجام شد.

وی بیان کرد: ۲۹ گروه ثابت و سیار دامپزشکی ایام اربعین در سطح استان ایلام فعال بودند و بر فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و رستوران‌ها نظارت بهداشتی داشتند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام افزود: در ایام اربعین چهار هزار و ۵۳۸ مورد بازدید نظارت بهداشتی توسط دامپزشکی بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی، مواکب و رستوران‌های استان صورت گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به حضور میلیونی زائران در استان ایلام، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام اربعین به صورت ویژه در ۲ شیفت انجام شده است.

ابراهیم پور اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان‌های استان برای ایام اربعین جهت بازدیدهای بهداشتی در شهر مهران و سایر مناطق محل تردد زائران استفاده شد.

وی اضافه کرد: نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر خام و مرغ صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha