۹۱ درصد زائران دهه پایانی صفر از طریق جاده به خراسان رضوی سفر کردند

مشهد-ایرنا- رییس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: طبق سامانه های نظارتی این اداره کل ۹۱ درصد از زائران و مسافران در دهه پایانی صفر از طریق جاده شامل خودروی شخصی و ناوگان اتوبوسی وارد این استان شده اند.

جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع سه میلیون و ۷۰۹ هزار و ۷۸۵ زائر همزمان با دهه پایانی صفر از سایر استانهای کشور وارد مشهد و خراسان رضوی شدند.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: این آمار مختص زائرانی است که از سایر استانهای کشور طی بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور به خراسان رضوی آمده اند و در برگیرنده زائرانی نیست که از شهرستانهای خراسان رضوی طی این ایام به مشهد مشرف شده اند.

وی بیان کرد: در این مدت سه درصد از زائران از طریق ناوگان هوایی و فرودگاه، ۶ درصد با قطار، هشت درصد با ناوگان عمومی جاده ای همچون اتوبوس و ۸۳ درصد از طریق خودروهای شخصی وارد استان خراسان رضوی شده اند.

شهامت گفت: دربازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ شهریور ماه امسال حدود ۷۰۰ هزار تردد در مبادی ورودی استان خراسان رضوی ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی پنج میلیون و ۸۵۰ هزار زائر طی ۱۵ تا ۲۵ شهریور یعنی دهه پایانی صفر از طریق مبادی ورودی شامل جاده‌ای، ریلی، هوایی و وسیله نقلیه شخصی و پیاده وارد مشهد مقدس شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha