ساکنان بافت فرسوده آباده تسهیلات کمک ودیعه اسکان دریافت می کنند

آباده- ایرنا- معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آباده گفت: ساکنان بافت های فرسوده دارای پروانه ساخت و ساز در آباده تسهیلات ۹۰۰ میلیون ریالی کمک ودیعه اسکان موقت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری دریافت می کنند.

مهدی مرادی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات بر اساس توافق شرکت بازآفرینی شهری با صندوق کارآفرینی امید و با هدف حمایت از ساکنین بافت های فرسوده در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه پرداخت می شود.

او ادامه داد: بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که ملک آنها در بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی واقع شده می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی جهت برخورداری از تسهیلات مذکور نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت به آدرسfacility.udrc.ir اقدام کنند.

وی، از شهرداران شهرهای شهرستان آباده خواست که به منظور رفاه حال ساکنین و تسریع در جذب اعتبار موجود، اقدامات لازم را جهت اطلاع رسانی مناسب از جمله نصب بنر در سطح شهر و در محل های هدف انجام دهند.

او گفت: شهر آباده حدود ٨٦ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که این طرح مربوط به سال ٩٤ است و لذا از ابتدای امسال در جلسات ستاد بازآفرینی شهری از شهرداری آباده خواسته شده جهت افزایش بهره مندی مردم از مشوق های دولت در امر ساخت و ساز در بافت فرسوده نسبت به بازنگری طرح خود اقدام کند.

مرادی همچنین از شهرداران شهرهای ایزدخواست، بهمن، صغاد و سورمق این شهرستان نیز خواست هر چه سریعتر نسبت به تهیه طرح های بافت فرسوده شهری اقدام کنند.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶کیلومتری از شمال شهر شیراز قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha