بیش از ۲۵ هزار زائر به پایگاههای اورژانس مشهد مراجعه کردند

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۵ هزار و ۱۹۱ نفر از زائران و مجاوران رضوی طی دهه پایانی صفر به بیمارستان‌های سیار و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مراجعه کردند.

دکتر علی یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این بازه زمانی ۶ هزار و ۸۵۵ نفر به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در حرم مطهر رضوی مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۹۶۵ نفر به اتوبوس آمبولانس‌های جاده‌ای مستقر در محورهای مواصلاتی منتهی به مشهد و ۹ هزار ۸۰۶ نفر به آمبولانس های مستقر مراجعه کردند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از مراجعه هفت هزار و ۵۶۵ نفر در دهه پایانی صفر به بیمارستان سیار مستقر در باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی خبر داد.

ماموریت های اورژانس مشهد ۱۷ درصد افزایش یافت

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام دهه پایانی صفر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته است.

محمد علیشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱ز ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه امسال ۱۴ هزار و ۱۱۵ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ مشهد انجام شده است.

وی بدون اشاره به میزان فوتی‌ها در ماموریت‌های انجام شده ادامه داد: در قالب ماموریت‌های انجام شده اورژانس در دهه پایانی صفر امسال، ۶ هزار و ۹۱۶ بیمار یا مصدوم به بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۶۸۹ مورد مربوط به انتقال مصدومان حوادث ترافیکی و پنج هزار و ۲۲۷ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این ماموریت‌ها، پنج هزار و ۸۳ بیمار یا مصدوم توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ مشهد در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند که از این تعداد ۳۴۸ مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۳۷۵ بیمار یا مصدوم مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha