ساعی: تلاشمان شکست طلسم بازی‌های آسیایی است؛ هانگژو یک جهانی کوچک است

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران با بیان اینکه تمام تلاشمان شکستن طلسم نرسیدن بانوان این رشته به مدال طلای بازی‌های آسیایی است، گفت: کار بسیار سختی در این مسیر داریم چراکه رقابت در هانگژو همچون یک جهانی کوچک است.

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی زنان و تکواندو ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، ساعت ۲۱ امشب دوشنبه تهران را به مقصد محل برگزاری این رویداد مهم ترک می کنند.

مهروز ساعی مربی تیم ملی بانوان در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط تیمش، اظهار داشت: بعد از طلای ناهید کیانی در مسابقات جهانی، توقعات از تیم بانوان بالا رفت که البته این مساله به جاست چراکه تیم خوبی داریم اما همه می‌دانند که بازی‌های آسیایی بسیار سنگین است و کسب موفقیت در آن دشوار خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر حریفان آسیایی که اکثرا از قدرت‌های جهان هستند، روسیه نیز در این مسابقات حضور دارد که کار را سخت‌تر می‌کند. با این حال به تک تک بچه‌ها در هانگژو امیدواریم.

ساعی در پاسخ به این سوال که بانوان تکواندو ایران تاکنون در بازی‌های آسیایی به طلا نرسیده‌اند و آیا این مهم نیز همچون مسابقات جهانی به دست تیم فعلی شکسته خواهد شد؟ گفت: قولی نمی‌دهم اما تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا به اهدافمان دست یابیم. خیلی امیدوارم این طلسم را هم در هانگژو بشکنیم.

وی گفت: چند روز بعد از بازی‌های آسیایی، گرندپری ووشی برگزار می‌شود که ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده که باید در هر دو رویداد به میدان بروند، در چین خواهند ماند.

ساعی: تلاشمان شکست طلسم بازی‌های آسیایی است؛ هانگژو یک جهانی کوچک است

ساعی در خصوص مسابقات متعدد تکواندو و سختی کار ورزشکاران و مربیان برای حفظ آمادگی و انگیزه، بیان کرد: این شرایط برای تمامی تکواندوی جهان است و واقعیتی بوده که همه آن را پذیرفته‌اند. می‌دانم برخی مواقع کار واقعا خسته کننده می‌شود اما در کادر فنی برنامه‌هایی داریم که روحیه بچه‌ها را بالا برده و انگیزه آنان را حفظ کنیم. البته بعد از فینال گرندپری کار سبک‌تر می‌شود.

وی در خصوص شرایط مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹ کیلوگرم ایران برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم بعد از مدال برنز گرندپری فرانسه، اظهار داشت: شرایط او در جدول خوب است اما ۱۰۰ امتیاز دو رویداد بازی‌های آسیایی و گرندپری ووشی خیلی اهمیت دارد و اگر بتواند در این دو مسابقه بسیار سخت و مهم، به موفقیت برسد شانس بسیار زیادی برای رسیدن به سهمیه از طریق رنکینگ خواهد داشت.

مربی تیم تکواندو بانوان در خصوص شکست ناهید کیانی در گرندپری پاریس، گفت: او چند مسابقه بسیار سخت و مهم را با موفقیت پشت سرگذاشت. شاید خیلی‌ها ندانند اما ناهید چند روز قبل از اعزام به یونیورسیاد به شدت مریض شد و خیلی باغیرت خود را به مسابقات رساند. با این حال برای گرندپری بدنش ضعیف شده بود و این مساله نیز در ورزش طبیعی است.

ساعی در خصوص اینکه به کسب چند سهمیه از سوی اعضای تیم بانوان امیدوار است؟ گفت: خیلی امیدوارم که دو سهمیه برای پاریس بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha