۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85230818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خنکای هوا در آذربایجان‌غربی تا دوشنبه ادامه دارد

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85230818
خنکای هوا در آذربایجان‌غربی تا دوشنبه ادامه دارد

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی های انجام شده با فعالیت موج بارشی در استان از عصر امروز /یکشنبه/ کاهش دمای سه درجه‌ای رخ می‌دهد که تا روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد خنکای هوای منطقه خواهیم بود.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در زمینه آغاز بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر از عصر امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی افزود: لازم است تا دستگاههای مربوطه با توجه به فعالیت چشمگیر این سامانه در این مناطق نسبت به به‌کارگیری تدابیر لازم اهتمام داشته باشند.

وی درباره وقوع رعد و برق نیز هشدار داد و اضافه کرد: لازم است کوهنوردان و دامداران از تردد در کوهپایه ها و نقاط مرتفع بپرهیزند چرا که احتمال صاعقه زدگی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، احتمال طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد و به‌کارگیری تمهیدات لازم در کاهش خسارت‌های احتمالی لازم است.

اشتاد با بیان اینکه دماها از اواخر هفته جاری به حالت فعلی باز خواهد گشت، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهرستان ارومیه بین مثبت ۱۱ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان‌های بوکان و میاندوآب به ترتیب با دمای مثبت ۳۲ و هشت درجه سانتی‌گراد گرم ترین و خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: بارش‌های رگباری شمال آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

آذربایجان غربی استانی کوهستانی و با آب و هوای سرد در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده‌است، سردشت پر بارش‌ترین شهرستان این منطقه با سالانه ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر بارندگی است.

این استان در هفته گذشته شاهد بارشهای رگباری و توام با کاهش ۶ درجه‌ای دما بوده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha