سرشاخ در بلگراد، غوغا در آمل؛ زارع تاج و تخت سنگین‌وزن را پس گرفت

ساری- ایرنا- پیروزی امیرحسین زارع مقابل گنو پتریاشویلی هزاران تن از عاشقان کشتی و دوستداران آزادکار جوان آملی را به خیابان‌های شهر آمل کشانده و غریو شادی و غرور را به آسمان این شهر پیوند زد؛ آمل امشب قسمتی از استادیوم اشتارک بلگراد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افزایش ترافیک در خیابان‌های منتهی به محل سکونت امیرحسین زارع در آمل از عصر روز یکشنبه -۲۶ شهریور- فقط یک معنی دارد؛ عشق به کشتی. خیابان‌های آمل با پایان مسابقه امیرحسین زارع در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات جهانی بلگراد ۲۰۲۳، یک بار دیگر حال و هوای خاصی را تجربه کرد.

برخی‌ها از شهرهای اطراف به آمل آمدند تا از شهر امیرحسین زارع به سالن اشتارک آرنا در بلگراد انرژی بفرستند و در یکی دیگر از شب‌های مهم تاریخ ورزش آمل، تصاویری از همدلی و قهرمان‌دوستی خود را ثبت کنند.

بسیاری از واحدهای صنفی آمل زودتر از زمان معمول کسب و کارشان را تعطیل کردند تا رقابت ۳ مازندرانی حاضر در فینال وزن‌های ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم را با تمرکز بیشتری به تماشا بنشینند. عده‌ای هم در برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مسابقات را تماشا کردند.

در میان افرادی که در جشن پیروزی امیرحسین زارع حضور دارند می‌توان افرادی با گویش‌های سایر نقاط ایران را هم یافت. برخی از افرادی که در آخرین هفته تابستان به مازندران سفر کرده‌اند تصمیم گرفتند تا خود را به آمل برسانند و یک تجربه متفاوت از سفرشان به مازندران پایتخت کشتی ایران ثبت کنند.

پخش سرودهای حماسی مازندرانی توسط جوان‌ترها در خیابان‌های شهر فضای آمل را پرشور کرده و حال و هوایی متفاوت به این شهر داده است. عده‌ای از دوستداران زارع هم با در دست داشتن پوسترهایی از این قهرمان جوان و نامدار کشتی جهان و سر دادن شعارهایی در تشویق و حمایت زارع به جشن و پایکوبی پرداختند.

زارع که در مسابقات جهانی اسلو ۲۰۲۱ شگفتی‌ساز ظاهر شد و با از پیش رو برداشتن بزرگان سنگین‌وزن جهان و کسب مدال طلا توانست خود را به عنوان مدعی جدید غول‌های کشتی آزاد جهان مطرح کند، پارسال در مسابقات بلگراد ۲۰۲۲ مدال برنز کسب کرد و امسال برای پس گرفتن تاج و تخت سنگین‌وزن آزاد یک بار دیگر به بلگراد رفت و موفق به کسب دومین طلای جهانی خود شد.

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در مرحله سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد.

سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه فینال مقابل گنو پتریاشویلی آغازی هوشمندانه داشت و توانست با مهار مناسب حریف و حمله‌های پیاپی وقت نخست را با نتیجه ۳ – ۰ به پایان برساند. در ابتدای وقت نخست نیز زارع توانست در یک حمله هوشمندانه و ناگهانی با یک خاک امتیاز خود را به ۵ رساند. ادامه حملات زارع به ۵ خروج دیگر پای پتریاشویلی از تشک منجر شد و مجموع نتایج زارع را به ۱۰ رساند تا زارع قهرمان سه دوره جهان را در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ – ۰ شکست دهد.

پیش از کسب طلا توسط زارع، امیرمحمد یزدانی و حسن یزدانی به ترتیب در فینال ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم از حریفان خود شکست خوردند و مدال نقره مسابقات را کسب کردند.

از ۱۰ وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در این مسابقات برای سومین سال پیاپی ۸ وزن در اختیار آزادکارانی از مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha