۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۵۲
کد خبر: 85231039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری مصوبات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرقدس

شهرقدس- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بررسی مصوبات سفر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر سال گذشته به شهرستان قدس به این شهرستان سفر کرد و در جریان نحوه اجرایی شدن، این مصوبات قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از اعلام یکشنبه شب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس؛ محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مهدی رمضانی چابک سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس، حسین براتی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، نادر مرادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، سعید شهلی شهردار و علیرضا زند وکیلی سرپرست کتابخانه های عمومی استان تهران از مراکز فرهنگی شهرستان قدس دیدار کردند.

محمود اسلامی و هیئت همراه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ در دیداری از شهرستان قدس در جریان اجرایی شدن مصوبات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته قرار گرفتند در این بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی و شهرستانی از کتابخانه عمومی شهرقدس بازدید کردند و در جریان گقت وگو با اعضای این کتابخانه، قول مساعدت در خصوص حل مشکلات این مرکز فرهنگی را دادند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، مقصد بعدی محمود اسلامی و همراهان بود که مقرر شد تا سالن شمس تبریزی این اداره به لحاظ گرمایشی و سرمایشی تجهیز شود.

خانه فرهنگی علامه جعفری، خانه مشق و کتابخانه عمومی امام علی(ع) از مراکز فرهنگی دیگری بودند که در این سفر از آن دیدن شد و تصمیمات لازم برای اختصاص و تجهیز این بناها به منظور کتابخانه و سالن مطالعه اتخاذ شد.

پایان بخش این سفر پاسخگویی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به پرسش های خبرنگاران در سالن جلسات دهیاری هفت جوی بود.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح مصوبات سفر خود به شهرستان قدس گفت: خیلی خوشحال هستم که در نخستین روز از ماه مبارک ربیع الاول خدمت مردم محترم قدس رسیدم. سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری که به شهرستان قدس داشت در راستای تحقق عدالت فرهنگی و ارتقای سرانه فرهنگی، قول‌هایی به اهالی این منطقه داد که ما امروز جهت بررسی روند تحقق این مصوبه ها و قول‌ها به این شهرستان سفر کردیم و تصمیمات و مصوبه های خوبی نیز اتخاذ شد. امروز بازدیدهای مختلفی از مراکز فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی و فرهنگسراها داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع بندی مصوبات این سفر اظهار داشت: 15 میلیارد و ریال برای بازسازی و تجهیز سالن شمس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و به منظور راه اندازی سیستم گرمایشی، سرمایشی و صوتی این سالن اختصاص یافت. به دستور معاون وزیر مقرر شد تا 10 میلیارد ریال برای اجرای امور فرهنگی به قرارگاه فرهنگی مصلی این شهرستان اختصاص یابد و با معرفی موسسه دارای مجوز و طبق مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار دفتر امام جمعه شهرستان قرار گیرد. اهدای ۵۰۰ جلد قرآن کریم هم به قرارگاه فرهنگی این شهرستان توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی از اختصاص پنج هزار جلد کتاب به مساجد و مراکز فرهنگی شهرستان قدس خبر داد و افزود: ۳۰ قفسه کتاب نیز به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اهدا خواهد شد.

ارتقای سیستم‌های سخت‌افزاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط فرمانداری از دیگر مصوبه های این سفر بود.

برطرف شدن یک اختلاف دیرینه میان شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها، دیگر خبر محمود اسلامی بود، وی در این خصوص خاطرنشان ساخت: در جلسه امروز مقرر شد تا شهرداری، زمین یا ساختمانی را جایگزین زمین مورد اختلاف با نهاد کتابخانه ها کند و به منظور احداث کتابخانه به این نهاد تحویل دهد و همچنین شهردار شهرستان قدس قول داد تا اتوبوسی جهت ایجاد کتابخانه سیار در اختیار نهاد کتابخانه بگذارد. اختصاص ساختمان دهیاری هفت جوی جهت ایجاد کتابخانه برای اهالی این روستا از دیگر دستاوردهای مهم این سفر بود.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن مصوبات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: شهرستان قدس به جهت استعداد و ظرفیت بسیار مستعد است اما از نظر اختصاص سرانه کتابخانه و دسترسی به کتاب با عقب ماندگی‌هایی دست به گریبان است که پیش از این باید به این موضوع رسیدگی می‌شد. در این سفر از دو پروژه دیدن شد، یکی خانه مشق بود که این بنا در حال احداث است و دیگری ساختمان علامه جعفری بود که این ۲ بنا هر زمانی که به نهاد کتابخانه تحویل داده شود، در اسرع وقت، این نهاد نسبت به تجهیز آن اقدام می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در سفری از شهرستان قدس دیدن کرد و در جریان مشکلات هنری و فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha