۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۳۹
کد خبر: 85231051
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم | حال و هوای خانه و زادگاه امیرحسین زارع پس از قهرمانی جهان

ساری – ایرنا – کشتی‌دوستان آملی پس از قهرمانی امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بلگراد با حضور در برخی خیابان‌ها، این موفقیت آزادکار جوان شهرشان را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین زارع کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقتدرانه ۱۰ – ۰ مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان، نخستین مدال طلای ایران در این مسابقات و دومین مدال طلای جهانی خود را کسب کرد. پس از کسب این موفقیت، تعدادی از کشتی‌دوستان آملی با حضور در منطقه محل سکونت زارع گرد هم جمع شدند و افتخارآفرینی همشهری خود را جشن گرفتند.

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در مرحله سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد.

سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه فینال مقابل گنو پتریاشویلی آغازی هوشمندانه داشت و توانست با مهار مناسب حریف و حمله‌های پیاپی وقت نخست را با نتیجه ۳ – ۰ به پایان برساند. در ابتدای وقت نخست نیز زارع توانست در یک حمله هوشمندانه و ناگهانی با یک خاک امتیاز خود را به ۵ رساند. ادامه حملات زارع به ۵ خروج دیگر پای پتریاشویلی از تشک منجر شد و مجموع نتایج زارع را به ۱۰ رساند تا زارع قهرمان سه دوره جهان را در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ – ۰ شکست دهد.

پیش از کسب طلا توسط زارع، امیرمحمد یزدانی و حسن یزدانی به ترتیب در فینال ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم از حریفان خود شکست خوردند و مدال نقره مسابقات را کسب کردند.

از ۱۰ وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در این مسابقات برای سومین سال پیاپی ۸ وزن در اختیار آزادکارانی از مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha