۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85231177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امور خارجه جدید ژاپن با بلینکن دیدار می کند

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85231177
وزیر امور خارجه جدید ژاپن با بلینکن دیدار می کند

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه ژاپن قرار است امروز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای آمریکایی خود درباره جنگ اوکراین و تهدیدات کره شمالی دیدار و گفت و گو کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودونیوز، وزیر امور خارجه ژاپن یوکو کامیکاوا در سفر خود به نیویورک در جلسه ای با حضور همتایان خود از کشورهای عضو گروه ۷ نیز شرکت خواهد کرد. وی ریاست این جلسه را برعهده دارد زیرا امسال ژاپن رئیس دوره ای گروه ۷ است.

به نظر می رسد یوکو کامیکاوا در دیدار خود با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روابط دوجانبه واشنگتن و توکیو را در زمینه مقابله با جنگ اوکراین، توسعه برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و دیگر مسائل تصریح کند.

یوکو کامیکاوا روز چهارشنبه در پی تغییر کابینه ژاپن جانشین یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه سابق این کشور شد.

وزیر امور خارجه ژاپن روز پنج شنبه در اولین گفت و گوی تلفنی خود با بلینکن گفت نقش خود را به عنوان رئیس گروه ۷ به خوبی ایفا خواهد کرد تا نظم بین المللی آزاد را بر اساس قانون حفظ کرده و افزایش دهد.

یوکو کامیکاوا و بلینکن همچنین توافق کردند در زمینه مسائل نظامی چین و روسیه با یکدیگر همکاری کرده و همزمان با وضعیت پرتنش امنیت منطقه، ظرفیت های بازدارندگی و دفاعی ژاپن و آمریکا را تقویت کنند.

یوکو کامیکاوا ۷۰ ساله پیش از این وزیر دادگستری ژاپن بود اما اطلاعاتی از تجربه او در امور بین الملل در دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه با ایجاد تغییراتی در کابینه و ثبت رکوردی در انتصاب ۵ وزیر زن در دولتش سعی در رهایی از کاهش محبوبیت در این کشور داشت. گمانه زنی ها بر این است که وی قصد دارد به زودی مجلس عوام را نیز منحل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha