۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85231196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت مسئولان قره باغ با گشایش جاده های لاچین و آغ دام

تهران – ایرنا – خبرگزاری آرمن پرس نوشت که مقام های منطقه قره باغ با پیشنهاد بازگشایی همزمان جاده آغ دام و گذرگاه لاچین برای انتقال کمک های بشردوستانه صلیب سرخ موافقت کرده اند.

به گزارش ایرنا، آرمن پرس به نقل از بیانیه دیروز (۲۶ شهریور) مقام های جمهوری خودخوانده آرتساخ نوشت: بحران ناشی از محاصره اعمال شده از سوی جمهوری آذربایجان روز به روز بدتر می شود. با توجه به وخامت فاجعه و اوضاع امنیتی، مسئولان تصمیم گرفته اند که پیشنهاد مشترک کمیته بین المللی صلیب سرخ و صلحبانی روسیه را در خصوص انتقال همزمان اقلام بشردوستانه از کریدور بردزور (لاچین) و جاده آکنا (آغ دام) بپذیرند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفته بود: بحران شدید انسانی در ناگورنو – قره باغ به وضوح بر فرآیند صلح تاثیر می گذارد. ما زمان زیادی را صرف مسئله انسداد گذرگاه لاچین از سوی جمهوری آذربایجان و بحران انسانی در ناگورنو قره باغ کرده ایم. این زمان و انرژی باید صرف پرداختن به توافق صلح شود.

پیشتر مقام های غربی در اظهارنظرهایی جداگانه ضمن استقبال از گشایش جاده آغ دام از خاک جمهوری آذربایجان به منطقه قره باغ، خواهان رفع انسداد جاده لاچین و ارسال کمک های بشردوستانه به ارامنه این منطقه جدایی طلب شده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha