۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85231281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش دزفول نیازمند تقسیم به ۲ ناحیه است

دزفول-ایرنا- معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه آموزش و پرورش این شهرستان در حال حاضر شامل ۲ ناحیه سردشت و دزفول است، گفت: پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش دزفول نیز به ۲ ناحیه دزفول و بخش مرکزی تقسیم شود.

به گزارش ایرنا علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن کنفرانس این مدیریت افزود: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های اجرایی دانش آموزان دغدغه‌ای جز تحصیل نداشته باشند.
وی ادامه داد: با وجود وضعیت کرونایی مدارس، رتبه‌های زیادی در سطح کشوری توسط دانش آموزان کسب شد که امیدواریم امسال که مدارس ۱۰۰ درصد فعال هستند شاهد کسب نتایج بهتری باشیم.
فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه برای توسعه آموزش و پرورش درخصوص سرویس مدارس نیز اظهارکرد: ابلاغ بالادستی درخصوص نحوه پرداخت نرخ سرویس مدارس صادر شده که باید اجرا شود البته پیشنهادات و انتقادات منعکس می‌شوند.
وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تلاش می‌شود در هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌هایی در شان دزفول برگزار شود چرا که نام دزفول با مقاومت عجین شده است.

تقویت هنرستان‌ها از سیاست‌های دولت برای مهارت آموزی است

خردمند با تاکید بر لزوم توسعه هنرستان‌ها اظهارکرد: نگاه دولت بر این است که به هنرستان‌ها توجه شود تا نوجوانان و جوانان در کنار آموزش، مهارت نیز ببینند؛ به همین منظور قرار است آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در یک هنرستان دزفول برگزار شود.

وی ادامه داد: تقویت هنرستان‌ها و مراکز کارو دانش از سیاست‌های دولت است تا نوجوانان با کار و مهارت آشنا شوند و همزمان با آموزش، مهارت نیز کسب کنند.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت در طول سال تحصیلی در دستور کار قرار می‌گیرند تا دانش آموزان با بازار کار و صنعت آشنا شوند.
وی با قدردانی از دستگاه‌هایی که برای اجرای پروژه مهر دزفول همکاری کردند، خواستار رفع مشکلات مربوط به آموزش و پرورش با مساعدت سایر دستگاه‌ها شد.

مناطق فرهنگ نو و نوبهار دزفول نیازمند فضای آموزشی هستند

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به رشد جمعیت در این شهرستان گفت: مناطق نوساز دزفول از جمله نوبهار و فرهنگ نو نیازمند ساخت فضای آموزشی هستند تا در سال‌های آینده جوابگوی افزایش جمعیت منطقه باشند.

امیر ظاهرطحان به کمبود فضای آموزشی در زیباشهر، فرهنگ نو و نوبهار اشاره کرد و افزود: با اعطای بسته‌های تشویقی دولت برای رشد جمعیت باید برنامه ریزی لازم به منظور توسعه فضای آموزشی انجام شود زیرا تا ۶ سال آینده ظرفیت مدارس جوابگوی جمعیت نخواهد بود.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید حدود یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز بیشتر از سال قبل در پایه اول ثبت نام شدند که برای این تعداد دانش آموز ۵۰ کلاس درس نیاز است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهارکرد: در بعضی مناطق روستایی، خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی دزفول اقدام به توسعه ۱۴ کلاس درس کردند ولی در آینده به فضای بیشتری نیاز داریم.

وی بر ضرورت افزایش فضای آموزشی در فرهنگ نو و نوبهار تاکید کرد و افزود: زمینی در این مناطق در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته تا خیرین برای ساخت و ساز ورود کنند.
ظاهرطحان درخصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش دزفول گفت: کمبود نیرو با اضافه کاری و بکارگیری ۲۰۰ نیرو در دزفول ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه تقسیم نیرو در شهرهای خوزستان باید عادلانه انجام شود، ادامه داد: کمبود نیرو در آموزش و پرورش به مدیرکل و وزیر، اطلاع‌رسانی شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کسب ۱۶ رتبه سه رقمی در کنکور سراسری امسال توسط دانش آموزان دزفول
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دانش آموزان دزفول در کنکور امسال موفق به کسب ۱۶ رتبه سه رقمی و سه رتبه ۲ رقمی شدند.
وی افزود: ۵۳ نفر از دانش آموزان خوزستان موفق به کسب رتبه کشوری شدند که ۳۲ رتبه مربوط به دزفول است؛ دانش آموزان دزفول در جشنواره خوارزمی نیز موفق به کسب ۹ رتبه برگزیده کشوری شدند.
ظاهرطحان با اشاره به مصوبات نشست پیشین شورای آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: هنرستان نرجس که قبل از کرونا در اختیار میراث فرهنگی بود به دستور فرماندار و همراهی شورای شهر و شهرداری محوطه سازی و آسفالت شد.
وی درخصوص نرخ سرویس مدارس نیز گفت: نشست‌های زیادی در این خصوص برگزار و امسال مصوب شده دریافت و پرداخت توسط آموزشگاه‌ها انجام شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی هشت صبح شنبه نواخته می‌شود

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغ، زنگ آغاز سال تحصیلی شنبه ساعت هشت صبح در هنرستان بی بی گل نواخته می‌شود، اظهارکرد: مدارس با همکاری شهرداری ها برای آغاز سال تحصیلی آماده شدند.
وی تقارن هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید را نیز گرامیداشت و افزود: دزفول با داشتن ۷۶۰ شهید دانش آموز شامل ۱۱۵ شهید دختر و افزون بر ۵۰۰ شهید پسر در کشور پیشتاز است که باید در هفته دفاع مقدس به آنها پرداخته شود.
ظاهرطحان گفت: ۱۶ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس دزفول پیش بینی شده که شامل تهیه ۷۶۰ بسته نوشت افزار و ۷۲ بسته معیشتی به نیت ۷۲ شهید فرهنگی است.

وی افزود: اجرای مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

۱۶ کلاس درس طی ۲ سال اخیر در مناطق حاشیه‌ای دزفول ساخته شد

مسوول نمایندگی نوسازی مدارس دزفول نیز با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: توسعه فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفته و در ۲ سال اخیر، ۱۶ کلاس درس در زیباشهر، پیام نور، میانرود، صفی آباد و چغامیش توسعه یافته است.
آرش باقر زاده افزود: با وجود توسعه این کلاس‌ها در مناطق حاشیه‌ای ‌دزفول هنوز با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که بیشتر آن در زیباشهر است.
وی با اشاره به اجرای ۲ طرح در زیباشهر دزفول بیان کرد: به زودی مرحله مناقصه برای این طرح‌ها انجام می‌شود.
مسوول نمایندگی نوسازی مدارس دزفول اظهارکرد: ساخت و توسعه فضای آموزشی در منطقه نوبهار و فرهنگ نو نیز نیازمند اعطای زمین است.
وی با بیان اینکه طرح‌های شهرک زراعی و سیدنور تا مهر انجام می‌شود، گفت: ۶ طرح نوسازی مدارس دزفول تعطیل است که پیگیر هستیم آنها را برای فعال شدن از مهر وارد مناقصه کنیم.
باقرزاده اظهارکرد: برای زیباشهر طرح جدیدی شروع می‌کنیم تا مشکل کمبود فضای آموزشی در این منطقه برطرف شود ولی در منطقه پیام نور مشکلات زیادی داریم و زمینی به مالکیت آموزش و پرورش درنیامده است.

عبدالنبی دفتری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول نیز گفت: مشکل برق ۶ مدرسه دزفول با وجود افتتاح شدن، حل نشده است که باید در خصوص رفع این مشکل اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha