۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85231328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره پیش دبستانی در برخی مدارس دولتی مناطق محروم اصفهان دایر می‌شود
عکس تزئینی است

اصفهان -ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی، برای تشکیل پیش‌ دبستانی از ظرفیت نوبت دوم مدارس دولتی در برخی نقاط محروم استفاده می‌شود.

وجیهه فاضل روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تمام پیش‌دبستانی‌ها غیر دولتی هستند که با توجه به کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط محروم مجبور به استفاده از ظرفیت مدارس دولتی در نوبت دوم شده‌ایم.

وی افزود: هرچند امکان برگزاری رایگان کلاس‌های پیش دبستانی در این نقاط به دلیل هزینه های جانبی مقدور نیست، اما این هزینه در حداقل‌ترین حالت ممکن دریافت می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در شهرستان‌های بوئین و میاندشت، خور و بیابانک و سمیرم و برخی مناطق عشایرنشین که امکانات لازم برای دایر کردن دوره پیش دبستانی و مهدکودک وجود ندارد، از فضا و امکانات مدارس دولتی استفاده می‌شود.

وی گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان نیاز به مساعدت مالی حدود ۲۶ میلیارد ریالی دارد تا بتواند کمبودهای آموزشی خود را برای برگزاری ۱۹۶ کلاس درسی برای مدت ۹ ماه جبران کند که تاکنون واریزی دراین خصوص صورت نگرفته است.

فاضل اضافه کرد: کودکان نقاط محرومی که سال گذشته موفق به حضور در دوره کودکستان نشده‌اند، امسال یک دوره یک‌ماهه را گذراندند تا همراه سایر نوآموزان کلاس اول را در سال تحصیلی جدید آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، اصفهان حدود یکهزار و ۱۳۰ مرکز پیش دبستانی دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha