۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85231380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان سینمایی سوره امسال ۶ اثر قهرمان‌محور تولید می‌کند
«صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: امسال سازمان سینمایی سوره ۶ فیلم سینمایی قهرمان‌محور تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، حمیدرضا جعفریان روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: «صبح اعدام» با داستان قهرمان دهه چهل، روزهای آخر تولید خود را با مشارکت فارابی می‌گذارند.

وی افزود: همچنین فیلم «شهید شیرودی» مرحله پیش تولید را پشت سر گذاشته و با کارگردانی محمد عسگری تولید می‌شود.

جعفریان گفت: در فضای دهه ۶۰ طرحی برای مخاطب نوجوان با مشارکت باشگاه فیلم سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست انجام داریم.

وی همچنین با بیان این‌که دو فیلم سینمایی انیمیشن هم در دست تولید است گفت: در این حوزه، تلاش می‌کنیم سالی یک تا دو انیمیشن ساخته شود.

سازمان سینمایی سوره امسال ۶ اثر قهرمان‌محور تولید می‌کند

جعفریان اظهار داشت: دو مجموعه تلویزیونی هم در مراحل نهایی تولید با محوریت کودک و نوجوان قرار دارد که مبتنی بر فضای تلویزیون تدارک دیده شده است.

با آغوش باز پذیرای نقد هستیم

وی خاطرنشان کرد: با آغوش باز پذیرای نقدها هستیم و معتقدیم این نقدها مسیر ما را باز می‌کند. نه مثل کسانی هستیم که در روز ملی سینما برای سینما فاتحه خواندند و نه کسانی که وضعیت سینما را خیلی مطلوب می‌دانند، به دنبال مطلوب شدن وضعیت سینما هستیم. هویت سینمای ما همراه با امیدآفرینی و امیدبخشی برای مخاطب است، تلاش کردیم سینمای قهرمان محور را احیا کنیمتا آثارمان مخاطب را به نگاه جدیدی نسبت به جهان سوق دهد.

رئیس سازمان سینمایی سوره افزود: تلاش کردیم تفاهم نظرها و اشتراک‌ها را رقم بزنیم و هنرمندان، سوره را خانه خود بدانند و تلاش شد کارها در چارچوب حرفه‌ای شکل بگیرد.

وی گفت: یکی از تمرکزهای اصلی خود را بر سینمای قهرمان محور و شعار خود را «این قصه قهرمان دارد» قرار دادیم. سالانه یک تا دو فیلم سینمایی انیمیشن را خواهیم ساخت.

وی درباره توسعه زیرساخت های سینمایی گفت: برنامه ۴، ۵ ساله‌ای در این زمینه داشتیم و ظرفیت‌ سینماهای ما دو برابر شده و افتتاح رسمی چند سینما هم به زودی انجام و فاز دوم توسعه هم نهایی می‌شود.

ساخت اثر با محوریت قصه های قرآنی پیچیدگی‌های درونی خاصی می‌طلبد

جعفریان در پاسخ به سوالی در خصوص این که چقدر قهرمان‌های باستانی در تولیدات سازمان سینمایی جا دارد و در زمینه قصه‌های قرآنی آیا کاری مد نظر هست گفت: در تولیدات امسال چنین چیزی نداریم. طراحی‌هایی در یکی دو سریال داریم که اطلاعی ندارم اقتباس مستقیم از شاهنامه بوده است یا خیر. بخشی به دلیل پیچیدگی‌های تولید است. در فضای سینما پیچیدگی تولید و هزینه‌ها بالاست. اما در زمینه ساخت آثار از قهرمان‌های اساطیری، تا ۲۰۰ سال قبل را داریم و به قهرمانان ملی تاریخی هم توجه شده است. 

وی افزود: در خصوص آثار با محوریت قصه‌های قرآنی، ساخت اثر پیچیدگی‌های درونی خاصی می‌طلبد و اثری در دست تالیف در زمان حاضر نداریم اما روی موضوع‌های قرآنی کارهایی در دست انجام داریم. 

رئیس سازمان سینمایی سوره درباره ۶ اثر مشارکتی سازمان در سال جاری با دیگر نهادها و بنیادها توضیح داد: تقریبا از ابتدای پروژه‌ها سازمان درگیر بود. ۸ پروژه هم در دست نگارش داریم که با مشارکت سازمان سینمایی ساخته می‌شود. 

طرح «صبح اعدام» متعلق به آقای افخمی و مربوط به ۲۰ سال قبل بوده استوی درباره نحوه انتخاب کارگردان‌ها به سوال خبرنگاری در خصوص کارگردانی بهروز افخمی برای «صبح اعدام» گفت: تلاش می‌کنیم از جهات مختلف سبد متنوعی در ژانر، موضوع و قالب در تولید آثار سینمایی داشته باشیم و ویترین جامعی را به نمایش بگذاریم. 

جعفریان افزود: ما فقط تمرکز نداریم که کارگردان‌هایی مانند بهروز افخمی را انتخاب کنیم. حتما آقای افخمی در سینما و تولیدات از خیلی‌ها جلوتر است. طرح «صبح اعدام» متعلق به آقای افخمی و مربوط به ۲۰ سال قبل بوده است. این گونه نیست که ما هر چه بگوییم آقای افخمی به ما چشم بگویند بلکه فیلمنامه در حال رفت و برگشت بوده است تا ساخته شود. 

وی گفت: امسال می‌توانیم سه تا چهار فیلم انیمیشن در جشنواره فیلم فجر امسال داشته باشیم و نظر ما این نیست که جشنواره انیمیشنی شود. سینمای انیمیشن پیچیدگی دارد و ساخت سالی یکی دو کار انیمیشن سخت است.

جعفریان همچنین درباره پرداختن به هوش مصنوعی گفت: کارهایی در دست انجام است که بیشتر در سریال‌سازی مرسوم است و تست‌هایی در چند سریال را داریم انجام می‌دهیم. در «سوران» هم به غیر از جلوه‌های ویژه کارهای دیگری انجام شد.

رئیس سازمان سینمایی سوره همچنین گفت: فقط کافی است به فضای تولیدات و اکران در سینماها نگاه کنیم. خیلی از کسانی که در فضای سینما هستند معتقدند که سینما با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد و سازمان سینمایی هم بر این عقیده است. ما دنبال هویت برآمده از حوزه هنری هستیم که چقدر مخاطب را به حرکت وا می‌دارد. 

نیمی از سریال های سوره اقتباسی است

جعفریان درباره ۸ اثر اقتباسی سازمان سینمایی هم اظهار داشت: ما اقتباس را اعم از کتاب و روایت می‌دانیم اما عمدتا نیمی از سریال‌های ما اقتباس از کتاب است. 

وی در عین حال تاکید کرد: نیاز جدی به تولیدات قهرمان‌محور داریم اما هنوز نمی‌دانیم کجا هستیم و تلاش می‌کنیم کارهای ما بهتر از قبل بوده و آثار نه تک قهرمان که جمعی از قهرمانان را دربرگیرد. 

جعفریان همچنین درباره آثاری که سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر امسال ارائه خواهد کرد توضیح داد: هر ۶ اثر امسال ما که چهار فیلم و دو انیمیشن است به جشنواره فجر امسال خواهد رسید. مگر این‌که خلاف این ثابت شود.

رئیس سازمان سینمایی سوره درباره وضعیت گیشه و توجه به گیشه هم گفت: ما آثار خود را دنبال می‌کنیم که از روش‌های مختلف از جمله گیشه اقبال برای آن باشد ولی تلاش داریم سیاست‌های محتوایی را از جهات مختلف پیگیری کنیم و از سوی دیگر مخاطب ملاک ماست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha