تجمیع دانشگاه خواجه نصیر در اولویت قرار دارد

تهران- ایرنا- سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در مورد برنامه های خود گفت: تجمیع این دانشگاه از اولویت های ما است و به طور جد پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیین تکریم حسن کریمی مزرعه شاهی و معارفه امیررضا شاهانی سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی روز دوشنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در دانشکده مکانیک این دانشگاه برگزار شد.

تجمیع دانشگاه خواجه نصیر در اولویت قرار دارد

در این مراسم سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به تشریح برنامه های خود پرداخت و گفت: تجمیع دانشگاه از اولویت های ما است؛ چرا که با توجه به این که این طرح سالها در دستور کار بوده، اما اتفاق خاصی نیفتاده است. بنابراین این بار به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: این پراکندگی باعث شده است هزینه‌های دانشگاه به شدت بالا برود. بنابراین نیازمند است با کمک و مساعدت های دستگاه های ذی ربط این مهم انجام شود.

شاهانی یکی دیگر از برنامه های مهم خود را افزایش بودجه دانشگاه عنوان کرد و گفت: پراکندگی این دانشگاه موجب شده هزینه های آن نسبت به دانشگاه های دیگر بالاتر باشد؛ بنابراین با این شرایط نیازمندیم بودجه دانشگاه سه برابر شود.

وی تدوین و اجرایی سازی نظام یکپارچه سنجش و ارزیابی کیفیت دانشگاه، سوق دادن دانشگاه در جهت رفع نیازهای کشور، ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی، تدوین برنامه راهبردی ۲۵ ساله و تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

شاهانی درباره مولد سازی املاک دانشگاه گفت: ساختمان هایی داریم که به دنبال تبدیل آنها از آموزشی به تجاری سازی هستیم تا ارزش افزوده آنها چند برابر شود و مشکلات دانشگاه را بهتر حل کنیم. بحث تجمیع هزینه دارد و اگر قرار است برای زمین آن هزینه بپردازیم، مشکل جدی خواهیم داشت و باید از ساختمان ها و زمین های دانشگاه استفاده کنیم. 

شاهانی افزود: دانشگاه زمین هایی را در تهران و شهرهای دیگری مثل زنجان داشته که در چند سال گذشته از دست رفته است. برنامه هایی برای احیای یک زمین دانشگاه در شمال کشور داریم و از دکتر زلفی گل می خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند. 

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: دانشگاه ها باید در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کنند و برنامه داشته باشند. بر همین اساس در مدت مسوولیت بنده در این مدت توانستیم تفاهم نامه ای را با ستاد کل نیروهای مسلح امضا کنیم که البته با صنایع دیگر از جمله ورود به حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی برنامه داریم. 

راه اندازی پارک علم و فناوری از اولویت‌های دانشگاه است

وی همچنین از تغییر چارت این دانشگاه خبر داد و گفت: با حمایت مقام عالی وزارت علوم چارت دانشگاه را تغییر دادیم و معاونت جدیدی به نام معاونت فناوری و دانش بنیان تصویب کردیم که به زودی منصوب خواهد شد. در کنار آن یکی دیگر از اولویت های ما راه اندازی  پارک علم و فناوری است؛ چرا که این دانشگاه تنها دانشگاهی است که پارک علم و فناوری ندارد. 

شاهانی درباره مصوبه برداشت سقف حقوق اساتید اظهار داشت: این جفا است که به استاد دانشگاه نجومی بگیر بگوییم. ارزش معلم و استاد را همه باید قدر بدانند. ۲.۵ درصد اساتید بالای سقف حقوق می گیرند.  

وی در پایان گفت: زمانی که ریاست دانشگاه را برعهده گرفتم دانشگاه ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی داشت که فقط  ۳۸ میلیارد تومان آن مربوط به بدهی تغذیه‌ای است که هم اکنون در حال پرداخت آن هستم، باید بودجه دانشگاه افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha