نجات دو قلاده توله خرس گرفتار شده از استخر کشاورزی در مشگین‌شهر

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از نجات دو قلاده توله خرس گرفتار شده از استخر کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

محمد مجرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو این قلاده توله خرس قهوه‌ای که در منطقه حفاظت شده انزان و در حاشیه باغات یک روستا در استخر آب باغ کشاورزی گرفتار شده بودند، با حضور محیط‌بانان و همکاری مردم طبیعت‌دوست این منطقه نجات یافتند.

وی با قدردانی از گزارش به‌موقع و سریع اهالی روستا از دوستداران حیات وحش درخواست کرد در صورت مواجهه با چنین اتفاقاتی و جهت پیشگیری از آسیب دیدن حیوان، ادارات حفاظت محیط زیست را در جریان بگذارند.

شهرستان مشگین‌شهر به‌دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های سبلان از زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای در استان اردبیل می‌باشد و همه ساله تعدادی از اهالی منطقه مورد هجوم این گونه جانوری قرار می‌گیرند. خرس‌های قهوه‌ای همچنین به باغ‌های منطقه خسارت قابل توجهی وارد می‌کنند.

با وجود خسارت مالی و جانی خرس‌های قهوه‌ای به روستاییان ، اهالی منطقه از آسیب رساندن به آنها خودداری می‌کنند و این رفتار آنها مورد تقدیر و تحسین محیط‌بانان اداره محیط زیست مشگین‌شهر قرار گرفته است.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha