اجتماع بزرگ "جوانان ، نقش آفرینان گام دومی" در لرستان برگزار می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: اجتماع بزرگ "جوانان ، نقش آفرینان گم دومی" با حضور چهار هزار نفر دانش آموز و جوانان استان در زیباکنار خرم آباد روز چهارشنبه پنجم  مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ "محسن رشیدی" روز دوشنبه با بیان اینکه رسانه ها بعنوان قدرتمندترین ابزار می توانند در مسیر جهاد تبیین گام بردارند، افزود: رسانه ها باید جریان ساز و اخبار واقعی جامعه را به سرعت به اطلاع مردم برسانند تا بتوان مانع از اختلاف افکنی و توطئه سازی رسانه های بیگانه شد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های دفاع مقدس از روز ۲۹ شهریور ماه آغاز می شود، اظهار داشت: در این راستا همایشی با حضور خانواده های معظم شهدا، نقش آفرینان، زنان، فعالان فرهنگی و رسانه ای و پیشکسوتان جهاد مقاومت از گذشته تاکنون راس ساعت هشت صبح چهارشنبه ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه ، گفت و گوی ویژه خبری و غبار روی گلزار شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

رشیدی تاکید کرد: همچنین روز جمعه ۳۱ شهریور ماه نیز بعنوان روز پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح از تمام یگان ها در خرم آباد و بروجرد و رژه موتوری در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران قبل از خطبه های نمازهای جمعه استان فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی خواهند بود، گفت: رونمایی از موسیقی باکلام در صدا و سیما و گفت وگوی خبری نیز در جمعه شب انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان افزود: اجرای زنگ مقاومت در مدارس منتخب با عنوان ولایتمداری، جوانان علم و دانش پژوهی با روایتگری در مدارس دخترانه و پسرانه با همکاری بنیاد شهید و نیروهای مسلح انجام خواهد شد و تبریک زنگ انقلاب به رویات یک پیشکسوت و یا خانواده شهید بیان می شود.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: همچنین همایش نقش علم و فناوری در اقتدار ملی، برگزاری نمایشگاه و مسابقه قصه گویی و پخش فیلم و تجلیل از نخبگان علمی راه یافتگان به دانشگاه و برگزاری جشنواره فانوس، دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های دفاع مقدس در لرستان است.

وی یادآور شد: همزمان با هفته دفاع مقدس اجرای سرودها و نواهای بین اللملی در استان به مدت سه روز در سطح استان با حضور هشت کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی و معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: در این راستا چندین طرح محرومیت زدایی و عمرانی در سطح مناطق محروم استان بهره برداری خواهد شد.

رسیدی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ یادواره ای برای شهدای سرباز برگزار نشده، در هفته دفاع مقدس امسال یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح در سطح استان ساعت ۹ روز سه شنبه چهارم مهرماه برگزار خواهد شد.

سرهنگ رشیدی گفت: همچنین با شعار "وحدت ملی ، بصیرت دشمن شناسی و استکبار ستیزی " همایشی برای طلاب و روحانیون استان با عنوان جنگ ترکیبی و دشمن شناسی و استکبار ستیزی و همچنین همایش فرهنگیان و معلمان در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی تازه نشرهای دفاع مقدس افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان ۳۰ عنوان کتاب رونمایی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha