جذابیت تریبون شورای شهر مشهد و نطق های مکرر اعضا

مشهد- ایرنا- نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با انجام نطق پیش از دستور سه عضو این شورا و همچنین ارائه گزارش شهردار منطقه هفت برگزار شد و جلسه ای که زمان اعلام آغاز آن ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه بود از ساعت ۱۴ وارد دستورکارها شد.

به گزارش ایرنا، در آغاز نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد رییس این شورا به بیان مناسبتها و مطالبی در این خصوص پرداخت.

حسن موحدیان در این سخنرانی از ارائه خدمات شهرداری در دهه آخر صفر تشکر کرد و گفت: زیارت، موضوعی ملی است و برای تامین زیرساختهای مورد نیاز میزبانی باید کارگروه زیارت با تخصیص اعتبار مورد نیاز حمایت شود.

پس از سخنرانی رییس شورا ، خلیل موحدی به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور به سخنرانی پرداخت و مطالبی غیرمرتبط با شورا و شهرداری نظیر عدم شایسته سالاری در کشور، وجود خلاء در حوزه های تقنینی و نظارتی و عدالت اقتصادی بیان کرد.

وی ادامه داد: طبق تبصره های بودجه ملی کشور، بانکهای خصوصی ۸۰ درصد درآمد را باید به صورت محلی هزینه کنند اما رقم واقعی تحقق این قانون حدود سه درصد است و با کدام مجوز با پول شهر مشهد و سایر شهرها در تهران "ایران مال" ساخته شود.

این عضو شورای شهر مشهد گفت: نمایندگان مجلس فقط در ایام انتخابات نباید فعال باشند بلکه هم اینک نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

موحدی افزود: وقتی رهبر می فرماید امروز دشمن بحران درست می کند، ما باید تمهیدات لازم را در نظر بگیریم از این رو در استان باید اتاق فکر تشکیل و آسیب شناسی شود.

دومین ناطق پیش از دستور این نشست نیز گفت: پس از ۲۰ سال اصلاحات خوبی در احکام کارکنان شهرداری ها صورت گرفته که اقدام مبارکی است.

فاطمه سلیمی تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز از دغدغه های مردمی است و باید فرایندهای آن آسیب شناسی شود.

موسی الرضا حاجی بگلو نیز به عنوان سومین ناطق پیش از دستور این نشست علنی گفت: در ایام پایان صفر دستگاه های امنیتی پای کار بودند که شایسته قدردانی است.

وی در ادامه از پیگیری تفاهمنامه با مدیران عامل ۲ بانک برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد خبر داد و اظهار امیدواری کرد این مهم نهایی شود.

وی با اشاره به انجام اصلاحات در احکام کارکنان شهرداری گفت: این موضوع کشوری بوده و از سال گذشته درحال پیگیری است و به لحاظ حقوقی موضوع از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری و حل شد.

پس از پایان نطق های پیش از دستور مجید وحدتی پور شهردار منطقه هفت شهرداری مشهد پای تریبون رفت و به ارائه گزارش عملکرد پرداخت.

گذران شدن حدود یک و نیم ساعت از وقت نشست علنی شورای شهر مشهد اعتراض برخی اعضا را به همراه داشت.

مجید طهوریان عسکری در این خصوص به رییس شورا تذکر داد و گفت: طبق آیین نامه داخلی شورا حداکثر ۲ نفر باید در جلسه علنی نطق کنند اما هیات رییسه هرگونه که می خواهد جلسه را هدایت می کند.

حجت الاسلام حسن منصوریان دیگر عضو شورا نیز گفت: یک ساعت و نیم در صحن علنی موضوعاتی مطرح شد که شاید ربطی به مردم ندارد و در جلسه خصوصی قابل طرح بود و این روند باید اصلاح شود.

رییس شواری اسلامی شهر مشهد نیز در پاسخ به این تذکرها گفت: ما طبق دستورالعمل های بالادستی عمل می کنیم لذا نطق سه نفر ایرادی ندارد که حاجی بگلو در واکنش به این اظهارات گفت: چگونه است که در بسیاری از موارد ما به قوانین بالادستی استناد می کنیم اما رییس شورا تاکید دارد که آیین نامه داخلی ملاک است اما در خصوص این موضوع قوانین بالادستی ملاک شده است؟

در مجموع یک و نیم ساعت از زمان نخست نشست علنی شورای شهر مشهد به نطق های پیش از دستور گذشت، زمانی که اعضا بیشترین انرژی برای بررسی دستورکارها دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha