۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبر: 85231619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبر: 85231619
بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

اراک – ایرنا – معادله طراحان آشوب و اغتشاش بار دیگر با درایت و بصیرت مردم سرزمین آفتاب برهم زده شد و مردم استان مرکزی یک‌بار دیگر نشان دادند که در زمین دشمن بازی نمی‌کنند و با تمام وجود از آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام اسلامی صیانت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از یک سال گذشته که کشور دچار اغتشاشات شد، دشمنان قسم خورده نظام، با موج سواری رسانه‌ای از همه ابزار، توان و انرژی خود استفاده کردند تا در سالگرد اغتشاشات، بار دیگر برنامه‌ها و نقشه‌های شوم خود را در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی اجرا کنند، اما زهی خیال باطل که این مردم امنیتی که دست مایه آن، خون ۲۳۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانبار است را به آسانی از دست بدهند.

دشمنان نظام اسلامی تبلیغات رسانه‌ای، ترکیبی و شناختی خود را با همکاری عوامل ضد انقلاب و معاند برای ایجاد اغتشاش و تبدیل برخی اعتراضات به کشته سازی و فعال کردن گروهک های ضد انقلاب، قاچاق و ارسال اسحله و مواد منفجره به داخل کشور، آموزش ساخت انواع بمب های دست ساز و ایجاد هیجان و هدایت احساسات پاک جوانان و نوجوانان به سمت ایجاد اغتشاش در کشور، دروغ پردازی رسانه ای برای نیل به اهداف شوم خود همراه کردند که در یک اتحاد شوم بین همه عوامل معاند و ضد انقلاب، در سالگرد اغتشاشات بتوانند ضربه‌هایی کاری را به امنیت ملی ایران اسلامی وارد کنند.

اما مردم ولایتمدار و مومن استان مرکزی همراه و همگام با دیگر هموطنانمان در سراسر ایران اسلامی هیچ توجهی به تبلیغات منفی دشمنان و صدور فراخوان‌های آنها نکردند و یک «نه» تاریخی دیگر به بدخواهان نظام اسلامی گفتند که معنای آن حمایت همه‌جانبه از آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلابی و اسلامی بود.

بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

بر همین اساس خبرنگار ایرنا استان مرکزی با حضور در محلاتی که سال گذشته دستخوش برخی اغتشاشات بودند رفت و با کسبه و ساکنان آن محلات گفت و گو کرد، که اظهارات آنها در نوع خود بسیار معنا دار و شنیدنی بود.

خیابان شهید صیاد شیرازی در اراک، سال گذشته به محل جولان افرادی تبدیل شد که آرامش را از کسبه و مردم گرفته بودند، «مرتضی نظام آبادی» از کسبه این خیابان به خبرنگار ایرنا، گفت: سال گذشته به علت اغتشاشات، همواره در این خیابان کسب و درآمد با وقفه مواجه بود و اصناف مستاجر برای تامین اجاره بها با تعطیلی واحد کسب با مشکل مواجه بودند.

وی ادامه داد: امسال نیز این نگرانی وجود داشت که چگونه با آشوب احتمالی از خسارت جلوگیری کرد و بتوان در شرایط سخت به امرار معاش ادامه داد.

نظام آبادی با قدردانی از حضور به موقع دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و برخورد با لیدرهای آشوب در اراک گفت: نبود امنیت منجر به خشونت و در نتیجه خسارت مالی و شاید جانی می‌شود، بنابراین همه باید برای حفظ این امنیت بکوشند.

مادری به همراه فرزندش در حال خرید نوشت‌افزار برای سال تحصیلی در خیابانی در ساوه بود که به خبرنگار ایرنا، گفت: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نباید فریب فضای مجازی را برای ایجاد آشوب بخورند و با بی‌توجهی به خارج نشینان که فرسنگ‌ها از ما دور هستند و از مردم دعوت به آشوب می‌کنند، دوری کنند.

وی که خود را «منظر طاهری» معرفی کرد، افزود: در آستانه سال تحصیلی همه انتظار دارند اکنون که مدارس درحال بازگشایی است، فرزندان با خیال آسوده برای تحصیل به مدرسه بروند و نگران ناامنی نباشند.

راننده تاکسی که در اثر آشوب خیابانی سال گذشته درآمدش نوسان داشت نیز، گفت: سال گذشته هنگام عصر کار را تعطیل و در خانه می‌ماندم تا مبادا آشوبگران سلامت خودم و تنها سرمایه زندگی‌ام که ماشین مسافرکشی است را دچار آسیب کنند، اما امسال با درایت اندیشیده شده، امنیت برقرار و تومار اغتشاشگران درهم پیچیده شد و زندگی عادی روزانه در جریان است.

در مشاهدات میدانی، مادر سالخورده در یکی از خیابان‌های شهر به سربازان مدافع امنیت که با لباس متحدالشکل قرار داشتند نزدیک شد و با لبخندی به آنان سلام کرد و خسته نباشید گفت و برای سلامتی آنان دعا کرد.

«کاظم سجادی» راننده اسنپ نیز گفت: سال گذشته فرزندم مشکل تنفسی داشت و هنگام عصر او را برای مداوا به درمانگاه بردم که در مسیر به علت آشوب و بسته شدن خیابان وضعیت فرزندم به شدت نامساعد بود که با لطف خدا و همراهی نیروهای امنیتی به بیمارستان رسیدم و فرزندم جان سالم به در بُرد، هرگز این حادثه تلخ را فراموش نمی‌کنم، اما امسال مردم به فراخوان‌ها بی‌توجهی کردند و شهر در آرامش بود.

بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

۲ شب آرام استان مرکزی/ مردم با دشمنان همراهی نکردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مردم با بصیرت این استان با وجود صدور فراخوان‌های دشمنان، با اغتشاشگران و دشمنان نظام اسلامی، همراهی نکردند و سرزمین آفتاب ۲ شب آرام را پشت سر گذاشت.

«بهنام نظری» نیز افزود: دشمنان برای تجمع و آشوبگری در ۲ روز گذشته در استان مرکزی فراخوان صادر کرده بودند که مردم سرزمین آفتاب هیچ توجهی به فراخوان‌ها نکردند و نقشه شوم آنها را نقش برآب کردند.

وی ادامه داد: عدم همراهی مردم با این افراد، مهمترین مولفه بود که هیچ اتفاقی در استان رقم نخورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: تعداد محدودی شعار نویسی توسط برخی افراد در نقاط مختلف شهرستان اراک انجام شد که براساس بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد برای این کار به حساب آنان پول واریز شده بود.

نظری گفت: پشتیبانی خوب مردم موجب شد تا امنیت در تمام استان برقرار شود.

وی افزود: دشمنان با وجود حجم بمباران رسانه‌ای و دروغ پراکنی نتوانستند به اهداف شوم از پیش تعیین شده خود، دست پیدا کنند.

بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

دستگیری ۲۰ نفر از صحنه‌گردانان ایجاد آشوب در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: با درایت سربازان گمنام امام زمان(عج) و رصد به موقع، ۲۰ نفر از صحنه‌گردانان برای ایجاد آشوب و اغتشاش در استان مرکزی دستگیر شدند.

سردار پاسدار«محسن کریمی» افزود: این افراد قصد ایجاد اغتشاش و آشوب در استان مرکزی داشتند که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از ایجاد هر گونه خرابکاری شناسایی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در ۲ ماه اخیر ۴۰ نفر از آشوبگران توسط دستگاه‌های امنیتی، فراجا و وزارت اطلاعات در استان مرکزی شناسایی و دستگیر شدند.

کشفیات قابل توجه نظامی از آشوبگران در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: همانطور که ده‌ها گروه مسلح در سطح کشور دستگیر شدند در استان مرکزی نیز تعدادی از افراد وابسته به منافقین که قصد آشوبگری و خرابکاری داشتند دستگیر و ادوات جنگی قابل توجهی از آنها کشف و ضبط شد.

بصیرت مردم بر خیال خام دشمنان در استان مرکزی چیره شد

دشمنان برای کسانی که به کشور خود خیانت کنند حساب باز نمی‌کند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این واقعیتی است که هر امتی در زندگی، ذلت دشمن را بپذیرد، دشمنان همه چیز را از آنان می‌گیرند.

سردار پاسدار محسن کریمی افزود: در سالگرد کذایی که دشمنان برنامه‌ریزی کردند مردم با ضد انقلاب همراهی نکردند و با وجود فشارهای اقتصای، معیشتی و تحریم ظالمانه حاضر نشدند امنیتی که حاصل خون ۲۳۰ هزار شهید است را معامله کنند.

وی بیان کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی ایران اسلامی به اذعان دشمنان، مردم هستند این مردم الهام خود را از دین گرفته و به آن اعتقاد دارند و بر سر اعتقاد خود تا آخر می ایستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به اهمت مقوله امنیت اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران برپایه سه ضلع مثلث دین اسلام، رهبری امام و مردم به پیروزی رسید که نقش مردم در هدفمندکردن این پیروزی تعیین کننده بود زیرا تا مردم به رهبری امام، لبیک نمی‌گفتند، امکان پیروزی انقلاب ممکن نبود.

سردار کریمی افزود: اکنون بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم همچنان پیرو ولایت فقیه هستند و دشمن با شناخت این مهم و عملیات روانی تلاش دارد درصدی ناچیزی را با خود همراه کند اما همواره ثابت شده که این شیوه در بین آحاد جامعه پذیرفته نیست.

به دور از هر اعتقاد و دیدگاهی باید پذیرفت که مردم دست رد و نه بزرگی به بانیان آشوب زدند و با همراهی نکردن در اعتراضات خیابانی، پذیرفتند که حتی برای هنجارشکنی نیز باید، سایه امنیت گسترده باشد و در هر سبک زندگی، احساس امنیت مولفه‌ای ضروری است که باید بیش از گذشته قدر آن را دانست.

اگر چه سال گذشته برخی افراد چند خیابان اراک را به آشوب کشیدند و با آتش زدن اموال عمومی و توهین به مقدسات و ارزش‌ها به نوعی آب در آسیاب دشمن ریختند، اما بی توجهی امسال همان افراد به فراخوان‌های دشمنان نشان داد که آنها دیگر فریب دشمنان را نمی‌خورند و از مسیر انقلاب اسلامی خارج نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha