۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85231648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس استان یزد به ۳۸۳ مربی پرورشی و ۵۳۰ مشاور جدید نیاز دارد

یزد- ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش یزد گفت: مدارس استان با کمبود ۳۸۳ مربی و معاون پرورشی و ۵۳۰ مشاور روبروست.

به گزارش ایرنا "حسن عبداللهیان بهابادی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، تعداد مربی و معاون پرورشی در حال حاضر در مدارس استان را ۹۲۶ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۲ نفر مربی و بقیه معاون پرورشی هستند.

وی اضافه کرد: قرار است در مهرماه امسال آزمون استخدامی برای جذب ۱۱ هزار نیروی تربیتی برای مربی و معاون پرورشی برگزار شود که ۱۸۸ نفر سهم استان است که امیدواریم با جذب این تعداد بخشی از کمبود نیرو در این بخش رفع شد.

عبداللهیان افزود: به ازای هر هشت نفر دانش آموز یک مربی و معاون پرورشی در مدارس باید حضور داشته باشد که در استان براساس این استانداردها با کمبود روبرو هستیم.

وی تعداد نیروهای مشاور در مدارس استان را ۲۲۰ نفر بیان کرد و گفت: کمبود در این حوزه نیز از چالش ها و مشکلات پیش روی اداره کل اموزش و پرورش استان است و برای رفع این معضل توانمندسازی نیروهای مختلف در دستور کار قرار دارد .

عبداللهیان با بیان اینکه برای هر ۱۲ نفر دانش آموز، یک ساعت مشاوره نیاز است افزود: در استان، برخی مدارس مشاوره ندارند و بیشترین مشاوره ها در حوزه متوسطه اول ساماندهی شدند.

وی تصریح کرد: معتقدیم دانش آموزان از همان بدو ورود به مدرسه نیاز به مشاور دارند؛ انتظار این است که وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی به جذب نیروی مشاوره هم توجه داشته باشد.

اجرای طرح " نورچشم" در مدارس یزد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه برگزاری اقامه نماز جماعت اول وقت با عنوان طرح «نور چشم» را از برنامه های مهم حوزه پرورشی بیان کرد و افزود:  یکهزار نمازخانه در مدارس استان برای برپایی نماز جماعت آماده شده است.

وی اضافه کرد:  هشت هزار مترمربع فرش سجادهای برای نمازخانه مدارس تهیه شده است که امیدواریم با کمک دستگاههای مختلف استان و خیرین برای مدارسی دیگری که نیاز فرش دارند فراهم کنیم.

عبداللهیان از بهره برداری ۲ هزار و ۲۶۱ مترمربع وضوخانه و سرویس بهداشتی در مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و برگزاری جشن تکلیف برای  ۲۵ هزار دانش‌آموز ، اجرای طرح «مصباح الهدی» با موضوع امام‌شناسی، نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت  و  برگزاری صبحگاه‌های انتظار مدارس در دوشنبه‌های هر هفته  از برنامه های سال تحصیلی جدید در حوزه معاونت پرورشی بیان کرد.

وی تعداد کانون فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌های اداره کل آموزش و پرورش را ۲۲ باب بیان کرد و گفت: در تابستان امسال ۵۰ هزار دانش آموزان در برنامه اوقات فراغت این اداره کل شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: امسال ۷۵۰۰ دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد و امیدواریم اردوی راهیان نور دریایی را نیز داشته باشیم که با استقبال بیشتر دانش اموزان همراه خواهد بود.

راه اندازی چهار هنرستان جوار کارخانه‌‎ای در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست  از راه اندازی چهار هنرستان جوارکارخانه ‎ای در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲ هنرستان جوار کارخانه ای در یزد راه اندازی شد.

"علیرضا کمالیان" با بیان اینکه  ۴۷ درصد از مجموع دانش اموزان استان در هنرستان تحصیل می کنند که این رقم باید به  ۵۰ درصد برسد تصریح کرد: در راستای توسعه متوازن رشته‌های نظری دوره متوسطه نیز سیاست استان توسعه بیشتر رشته‌های ریاضی و معارف است.

وی با اشاره به  طرح کارآفرینی برای دانش آموزان متوسطه استان با عنوان طرح «کارا» در راستای آموزش کارآفرینی با تاکید بر مهارت‌های نرم گفت: خوشبختانه کلیات این طرح در شورای آموزش و پرروش به تصویب رسیده است و در این راستا دانش اموزان این مقطع علاوه بر محفوظات درسی، حداقل با یک مهارت در دوره تحصیل خود آشنا می شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد:به دلیل مهاجرت‌پذیری یزد نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در مورد آمار دانش‌آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید ارائه کرد ولی براساس آمارهای سال تحصیلی گذشته، ۶۲ هزار و ۲۷۶ دانش‌آموز  در ۳۵۲ مدرسه تحصیل می کنند.

کمالیان تعداد دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان در سال تحصیلی گذشته در بخش نظری نیز ۲۶ هزار و ۱۶۳ دانش‌آموز در قالب ۱۸۰ مدرسه و در بخش هنرستان نیز ۲۰ هزار و ۵۸۴ دانش‌آموز در قالب ۱۳۳ هنرستان بیان کرد.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ باب مدرسه تحصیل می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha