۶۶۱ مقاله در سیزدهمین کنگره باغبانی ایران تایید شد

گرگان - ایرنا - دبیر سیزدهمین کنگره باغبانی ایران گفت: ۶۶۱ مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره توسط هیات داوران مورد تایید نهایی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «خدایار همتی» روز دوشنبه در آیین آغاز به کار سیزدهمین کنگره باغبانی ایران در گرگان، اظهار کرد: این‌ تعداد مقاله تایید نهایی شده از میان ۷۱۶ مقاله بوده است.

به گفته وی این مقالات ارسالی در قالب ۱۱ محور که بیشترین مقاله در حوزه میوه کاری است، ارائه شده اند.

دبیر سیزدهمین کنگره باغبانی ایران ادامه داد: تایید مقاله‌ها طی ۲ ماه فعالیت هیات داوران انجام شده است.

همتی همچنین از دریافت سه مقاله از کشورهای آمریکا (فیزیولوژی پسته)، ایتالیا (اصلاح و بیوتکنولوژی درختان ) و ترکیه (تمشک) مورد تایید در این کنگره خبر داد.

وی حضور تولیدکنندگان را وجه تمایز سیزدهیمن کنگره علوم باغبانی ایران با سایر کنگره های برکزار شده علوم باغبانی ایران برشمرد.

۶۶۱ مقاله در سیزدهمین کنگره باغبانی ایران تایید شد

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: کنگره ، محل تبادل اندیشه ها بوده و باغبانی یکی از رشته های مهم علمی کشورهاست و پیشرفت های زیادی در این حوزه در دنیا و کشورمان شاهد هستیم و باید به این پیشرفت توجه بیشتری شود.

شعبان شتابی افزود: امروزه علم محور توسعه و پیشرفت است و باید تجربه و علم در کنار هم بیشتر قرار گیرد تا از این ظرفیت برای تولید پایدار و غذای سالم نهایت بهره برداری صورت گیرد.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل زنجیره تولید را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: نباید از این موضوع مهم غفلت‌ داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها برای بهره‌برداری از آن استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی در تولید پایدار تاکید کرد و یادآور شد: کنگره باغبانی ایران یکی از ظرفیت‌های مهم در تولید پایدار بوده و طی سه روز تجربه و علم کارشناسان ایران ارائه خواهد شد.

سیزدهمین دوره کنگره علوم باغبانی ایران روز دوشنبه به میزان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مدت سه روز کاری آغاز به کار کرده که در این کنگره علمی شماری از دانشجویان و دانشگاهیان متخصص، هیات علمی مراکز تحقیقاتی، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع تبدیلی، مسوولان کشوری و استانی شرکت دارند.

تولید و فیزیولوژی گیاهان باغبانی، به نژادی، زیست فناوری و کشت بافت گیاهی، مدیریت تنش های زیستی و غیر زیستی، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، مهندسی گلخانه و مدیریت تولیدات گلخانه ای، کشت، فرآوری، فیتوشیمی و کاربرد گیاهان دارویی، باغبانی تزئینی و مدیریت سینما، منظر و فضای سبز شهری، کارآفرینی، مدیریت بازاریابی و فروش محصولات باغبانی، آبیاری، تغذیه و کشت های بدون خاک، باغبانی ارگانیک و تولید محصول سالم و تولید و گواهی بذر و نهال محورهای سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در گرگان است.

گفتنی است دوازدهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان استان کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha